لینک های دسترسی

Breaking News

آلمان خریداری مهمات را در سال ۲۰۲۴ سه برابر می‌کند - وزیر دفاع


در تلاش برای پر کردن ذخایر خالی شدۀ مهمات ناشی از جنگ در اوکراین، وزیر دفاع آلمان می‌گوید که کشورش قصد دارد خرید مهمات را در سال ۲۰۲۴ به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

پس از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، ایالات متحده و سایر کشورهای غربی کمک نظامی و فروش تسلیحات نظامی را برای اوکراین افزایش داده اند که باعث خالی شدن ذخایر نظامی در این کشورها شده است.

بوریس پیستوریس، وزیر دفاع آلمان روز چهارشنبه ششم سپتمبر (۱۵ سنبله) در سخنرانی خود به قانونگذاران پارلمان این کشور گفت: "تصمیم داریم تا هزینه‌های خود را برای خرید مهمات در سال ۲۰۲۴ به بیش از سه برابر افزایش دهیم. "

آلمان پس از ایالات متحده دومین کمک کنندهٔ بزرگ نظامی به اوکراین بوده است.

درگیری در اوکراین به یک جنگ فرسایشی تبدیل شده است و هر دو طرف هر روز هزاران گلوله خفیف و سنگین را شلیک می‌کنند. مهمات در میدان نبرد در اوکراین به یک عنصر کلیدی تبدیل شده است.

ناتو در ماه فبروری اعلام کرد که ذخایر مهمات را افزایش خواهد داد، زیرا نظامیان اوکراینی بسیار سریعتر و بیشتر از تولید مهمات در غرب، در میدان نبرد با روسیه از مهمات کار می‌گیرد.

در این شکی نیست که ذخایر متحدان غربی اوکراین به ویژه اتحادیه اروپا نیز به شدت کاهش یافته، اما اینکه چقدر مهمات در انبار دارند، یکی از اسرار این اتحادیه است.

گروه

XS
SM
MD
LG