لینک های دسترسی

Breaking News

بلینکن: روسیه در صدد خرید سلاح از کوریای شمالی است


انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده، روز شنبه ۲۹ جولای (هفتم اسد) گفت که امریکا معتقد است که وزیر دفاع روسیه به منظور تامین تسلیحات وارد کوریای شمالی شده است.

این دپلومات ارشد ایالات متحده گفته است که تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین که حالا به بن بست مواجه است، مسکو را وا داشته است تا در جستجوی سلاح از کوریای شمالی شود.

پس از آنکه سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه، در یک سفر نادر وارد پیونگ یانگ، پایتخت کوریای شمالی شد، بلینکن گفت که روسیه تلاش می‌کند تا از متحدین خود در سراسر جهان سلاح خریداری کند.

بلینکن که در آسترالیا به سر می‌برد با اشاره به سفر شویگو به کوریای شمالی گفت:‌"شدیداََ شک دارم که او [شویگو] به آنجا [کوریای شمالی ] برای رخصتی رفته باشد."

این دپلومات ارشد ایالات متحده همچنین گفت:‌ ''ما شاهد استیم که روسیه به خاطر نیاز مبرم در جستجوی حمایت تسلیحاتی است'' و افزود که مسکو به خاطر ادامه تهاجم نظامی در اوکراین همه تلاش خود را به خرچ می دهد تا سلاح به دست بیاورد.

بلینکن در مورد تلاش روسیه برای دسترسی به تسلیحات از سایر کشورها گفت: "ما این را در کوریای شمالی می بینیم، ما این را در ایران مشاهده می‌کنم، کشوریکه برای روسیه طیاره‌های بی سرنشین را فراهم کرده است و [روسیه] با استفاده از آن، زیربنا‌های غیرنظامی را ویران می‌کند و غیرنظامیان را در اوکراین می‌کشد.''

شویگو هنگام سفر به پیونگ یانگ با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی ملاقات کرد و بر اساس گزارش رسانه‌های کوریای شمالی، این ملاقات ''یک صحبت دوستانه ''بود.

روسیه، متحد تاریخی کوریای شمالی، یکی از کشورهای انگشت شماری است که روابط دوستانه‌ خود با پیونگ یانگ را حفظ کرده است.

این اظهارات بلینکن هنگام بازدیدش از آسترالیا بیان شده است. ایالات متحده تلاش می‌کند تا روابط امنیتی خود با آسترالیا را تقویت کند. بر اساس گزارش‌ها، امریکا به خاطر تقویت ذخایر تسلیحاتی اش می‌خواهد فابریکه تولید میزایل‌ را در آسترالیا ایجاد کند.

ریچارد مارلس، وزیر دفاع آسترالیا، نیز پس از ملاقات با انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ امریکا، و لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، ایجاد فابریکه تولید میزایل در کشور را تایید کرد و گفت:‌"ما امیدوار استیم که در دو سال آینده شاهد شروع ساخت میزایل در آسترالیا باشیم.''

XS
SM
MD
LG