لینک های دسترسی

Breaking News

ایالات متحده به فلیپین کمک نظامی ۵۰۰ میلیون دالری فراهم می‌کند 


از راست به چپ: لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده، فردیناند مارکوس، رییس جمهور فلیپین و انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده
از راست به چپ: لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده، فردیناند مارکوس، رییس جمهور فلیپین و انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده

انتونی بلینکین، وزیر خارجهٔ ایالات متحده، امروز ۳۰ جولای (نهم اسد) گفت که واشنگتن به فلیپین کمک نظامی ۵۰۰ میلیون دالری را فراهم خواهد کرد.

بلینکن و لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده، منحیث بخشی از سفرشان به منطقه به منظور تقویت روابط با متحدان واشنگتن به مانیلا، پایتخت فلیپین، رفتند. هدف این سفر مقابله با رویکرد زورمندانهٔ چین در منطقه است.

بلینکن در یک کنفرانس خبری در مانیلا گفت: "ما اکنون ۵۰۰ میلیون دالر اضافی را در بخش کمک مالی نظامی خارجی به فلیپین اختصاص می‌دهیم تا همکاری امنیتی با دیرینه‌ترین هم‌پیمان ما در این منطقه تقویت شود."

او افزود که این سرمایه‌گذاری در بخش عصری سازی نیروهای مسلح و محافظین ساحلی فلیپین کمک خواهد کرد تا از حاکمیت خود دفاع کنند.

بلینکن و آستن با فردیناند مارکوس، رییس جمهور فلیپین، نیز ملاقات کردند. مارکوس در خصوص آب‌های جنوب چین، موقف قوی در مقابل اقدامات چین اتخاذ کرده است. کشورهای متعدد از جمله فلیپین و چین بر این آب‌ها ادعای مالکیت دارند.

پیش از این، بلینکن و آستن با همتایان فلیپینی شان، اینریک مانالو و گیلبرتو تیودورو ملاقات داشتند.

کمک‌های مالی نظامی جدید بخشی از بودجهٔ نظامی دو میلیارد دالری است که ایالات متحده آنرا در ماه اپریل تصویب کرده بود.

بر اساس "توافقنامهٔ‌ همکاری دفاعی تقویت شده" رییس جمهور فلیپین توافق کرده است که به نیروهای امریکایی اجازه می‌دهد به نه پایگاه نظامی این کشور دسترسی داشته باشند، به شمول یک پایگاه که در شمال این کشور موقعیت دارد، تصمیمی که سبب خشم رهبران چین شده است.

این توافق به نیروهای امریکایی اجازه می‌دهد در پایگاه‌های مختلف نظامی فلیپین حضور داشته باشند و در آنجا تجهیزات دفاعی و سایر تدارکات را ذخیره کنند.

وزیر دفاع فلیپین گفت که واشنگتن و مانیلا توافق کرده اند تا توافقنامهٔ همکاری دفاعی تقویت‌ شده را به گونهٔ کامل تطبیق کرده و در تمام بخش‌ها سرمایه‌گذاری را تقویت کنند.

پیش از این وزارت خارجهٔ چین گفته بود که ایالات متحده باید از مداخله در تنش آب‌های جنوب چین دوری کند. اما در مورد تصامیم اخیر وزرای دفاع و خارجهٔ ایالات متحده در منطقه تا کنون واکنش نشان نداده است.

گروه

XS
SM
MD
LG