لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار بم در پاکستان جان یک سناتور پیشین و چهار نفر دیگر را گرفت 


شماری از افراد تابوت هدایت الله خان، سناتور پیشین پاکستان را انتقال می‌دهند
شماری از افراد تابوت هدایت الله خان، سناتور پیشین پاکستان را انتقال می‌دهند

پولیس در ایالت خیبرپشتونخوا پاکستان می‌گوید که هدایت‌الله خان، سناتور پیشین این کشور در یک انفجار بم در ساحهٔ باجور کشته شد.

مقامات پولیس، امروز چهارشنبه سوم جولای (۱۳ سرطان)، گفتند که بر اساس تحقیقات، بم کنار جاده که موتر حامل هدایت الله خان را آماج قرار دارد، توسط ریموت کنترول انفجار داده شد.

مقامات گفتند که در این رویداد چهار همراه این سناتور نیز کشته شدند. تا اکنون هیچ شخص یا گروهی مسوولیت این انفجار مرگبار را بر عهده نگرفته است.

تندروان مرتبط با گروه تحریک طالبان پاکستانی و شاخهٔ خراسان گروه داعش همواره نیروهای امنیتی، بزرگان قومی طرفدار حکومت و ساستمداران را در نواحی مختلف ایالت خیبرپشتونخوا هدف قرار می‌دهند.

گروه تحریک طالبان پاکستان گفته است که در این حمله دست ندارد، اما تاکید کرده است که حملات این گروه علیه نیروهای امنیتی و حامیان شان ادامه خواهد داشت.

این انفجار در حالی صورت گرفت که نیروهای نظامی پاکستان و ایالات متحده سرگرم تمرینات دو هفته‌ای مبارزه با تروریزم اند.

اردوی پاکستان امروز گفت که این تمرینات نظامی دوجانبه به تاریخ ۲۹ جون در مرکز ملی مبارزه با تروریزم در شهرک پبی خیبرپشتونخوا آغاز شده و تولی‌های پیادهٔ هر دو کشور در آن اشتراک دارند.

حملات دهشت افگنی در ماه های اخیر در پاکستان افزایش یافته و جان صدها غیرنظامی و نیروهای امنیتی این کشور را گرفته است.

اسلام آباد اتهام وارد کرده است که طالبان افغان به تندروان پاکستانی پناهگاه فراهم کرده و با این اقدام حملات فرامرزی آنان را تسهیل می‌کند.

اما ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان، امروز یک بار دیگر تصریح کرد که به هیچ کسی اجازه داده نمی‌شود از خاک افغانستان، پاکستان یا هیچ کشور دیگر را تهدید کند.

او در یک کنفرانس خبری در کابل گفت که مقامات پاکستانی باید برای مشکلات امنیتی شان، افغانستان را مقصر نخوانند.

گروه

XS
SM
MD
LG