لینک های دسترسی

Breaking News

چین یک کارخانهٔ تولید موترهای برقی را در پاکستان احداث می‌کند


یک شرکت موتر سازی بزرگ چین روز شنبه ۱۷ اگست (۲۷ اسد) اعلام کرد که یک کارخانه تولید موترهای برقی را در شهر کراچی پاکستان احداث خواهد کرد.

شرکت تولید موترهای برقی چینی BYD همچنان گفت که از طریق همکاری با شرکت میگا موتورز پاکستان، فروش سه مودل موترهای خود را در پاکستان آغاز خواهد کرد.

این در حالی است که پاکستان با کمبود برق مواجه بوده و هنوز زیربناهای کافی برای چارج موترهای برقی نیز در این کشور وجود ندارد.

لیو شیلیانگ، رییس بخش آسیا پسفیک شرکت BYD گفت: "ورود ما به بازار پاکستان تنها برای ارایه موترهای پیشرفته به مستهلکین نیست، بلکه دیدگاه گسترده‌تری مسوولیت محیط‌ زیستی و نوآوری تکنالوژیکی است."

این شرکت همچنین از گشایش سه "فروشگاه بزرگ و مراکز آزمایشی" در کراچی، لاهور و اسلام‌آباد خبر داد و افزود که فروش سه مودل از موترهای این شرکت در ربع چهارم سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

شرکت میگا موتورز بخشی ازبزرگترین شرکت برق خصوصی پاکستان بنام هبکو (Hubco) است.

کامران کمال، مدیر اجرایی هبکو، این قرارداد را به عنوان یک "سرمایه‌گذاری تاریخی" توصیف کرد و گفت: "ما نخستین کارخانه مونتاژ موترهای برقی پاکستان را که به تولید موترهای برقی شرکت BYD اختصاص داده شده، احداث خواهیم کرد."

کمال به خبرگزاری رویترز گفت که این کارخانه جدید در سال ۲۰۲۶ به بهره‌برداری سپرده خواهد شد.

شرکت هبکو گفته است که قصد دارد ایستگاه‌های چارج سریع را در شهرهای بزرگ، شاهراه‌ها و جاده‌های اصلی پاکستان بنا کند تا زیربناهای چارج موترها را در این کشور بهبود ببخشد.

گروه

XS
SM
MD
LG