لینک های دسترسی

Breaking News

حملهٔ مرگبار بر کاروان نظامیان پاکستانی در پشاور


عکس آرشیف، از یک حملهٔ تندروان در شهر پشاور پاکستان
عکس آرشیف، از یک حملهٔ تندروان در شهر پشاور پاکستان

مقام‌ها در شمال‌غرب پاکستان روز دوشنبه ۱۱ سپتمبر (۲۰ سنبله) گفتند که انفجار بم بر یک کاروان نظامی در شهر پشاور، مرکز ایالت خیبرپشتونخواه، منجر به کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن شش نظامی دیگر و دو غیر نظامی شد.

گروه تحریک طالبان پاکستان مسوولیت این حمله را به دوش گرفته و گفته است که کاروان نظامی را توسط بم کنار جاده هدف قرار داده است. این گروه همواره حملاتی را داخل پاکستان انجام می‌دهد که در بیشتر موارد، قربانی آن نیروهای نظامی و امنیتی پاکستان است.

قوای نظامی پاکستان تایید کرده است که در جریان سال روان، بیش از ۲۲۰ نظامی آن کشور در حملات تندروان کشته شده اند.

هفتهٔ گذشته، گروهی از تندروان تحریک طالبان پاکستان بر پوسته‌های امنیتی در ساحهٔ چترال واقع در مرز میان پاکستان و افغانستان حمله کرده و چهار نظامی پاکستانی را کشتند.

مقام‌های پاکستانی ادعا می‌کنند که رهبران و جنگجویان فراری تحریک طالبان پاکستان از پناهگاه‌های امن شان در داخل خاک افغانستان، حملات را بر پاکستان سازماندهی می‌کنند و به گفتهٔ آنان، مسلط شدن دوبارهٔ طالبان افغان بر افغانستان، سبب تشدید شورشگری و حملات در پاکستان شده است.

اما حکومت طالبان در افغانستان این ادعاها را رد کرده و گفته است که به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان برای طراحی و انجام حملات بر کشورهای دیگر استفاده کند.

گروه

XS
SM
MD
LG