لینک های دسترسی

Breaking News

حمله‌ بر یک زندان در مکسیکو ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت


یک سرباز مکسیکویی پس از حمله بر زندان در منطقهٔ سیوداد خوارز ایالت چیواوا، مکسیکو
یک سرباز مکسیکویی پس از حمله بر زندان در منطقهٔ سیوداد خوارز ایالت چیواوا، مکسیکو

در اثر حملۀ مردان مسلح بر یک زندان در یک ساحۀ هم مرز مکسیکو با ایالات متحده ده زندانبان و چهار زندانی کشته شدند.

این رویداد صبح یکشنبه اول جنوری ۲۰۲۳ (۱۱ جدی) در یک شهرک مرزی مکسیکو که با شهر ال پاسوی ایالت تکزاس امریکا هم مرزی است به وقوع پیوست.

دفتر سارنوالی چیواوا، مکسیکو که هم‌مرز با ایالت تگزاس امریکا است، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که چندین موتر زرهی حوالی ساعت ۰۷:۰۰ صبح به وقت محل به این زندان مرزی رسیدند و افراد مسلح سوار بر این موتر‌ها بر محافظین زندان گلوله‌باری را آغاز کردند.

بر اساس این اعلامیه،‌ علاوه بر افرادیکه در این حمله کشته شدند، ۱۳ نفر دیگر زخمی شدند و دست کم ۲۴ زندانی از محبس فرار کردند.

مقامات ایالتی گفته اند که نیروهای امنیتی مکسیکو ناوقت یکشنبه کنترول زندان را دو باره به دست گرفتند. دفتر سارنوالی این ایالت گفته است که تحقیقات در مورد این رویداد آغاز شده است.

این زندان در ماه اگست ۲۰۲۲ نیز شاهد شورش بود که در اثر آن ۱۱ نفر کشته شدند.

در آن زمان،‌ دو محبوس در داخل زندان کشته شدند و سپس اعضای یک باند متهم بر جاده‌های منطقه گلوله‌باری کردند که در نتیجهٔ آن، چهار کارمند یک رادیو که مصروف تهیه تبلیغات برای یک رستوران بودند، کشته شدند.

خشونت در زندان‌های مکسیکو به طور مکرر رخ می‌دهد، به خصوص در زندان‌‌هایی که مقامات اندک‌ترین کنترول را دارند. در اکثر حالات، برخورد میان باندهای متخاصم در زندان‌های این کشور رخ می‌دهد. در برخی اوقات، نیروهای نیابتی باند‌های مواد مخدر در زندان‌ها علیه همدیگر درگیر می‌شوند.

XS
SM
MD
LG