لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار قوی در شهر پلخمری دست‌کم ۱۶ زخمی برجا گذاشت


تصویر از آرشیف صدای امریکا
تصویر از آرشیف صدای امریکا

منابع محلی در ولایت بغلان روز شنبه ۲۷ می (ششم جوزا) گفتند که در اثر یک انفجار قوی در شهر پلخمری، مرکز آن ولایت دست‌کم ۱۶ نفر زخمی شده اند.

به گفتهٔ این منابع، زخمیان جهت تداوی به شفاخانه‌ انتقال داده شده اند. صدای امریکا بار‌ها تلاش کرد تا واکنش طالبان را در مورد این انفجار بگیرد، اما موفق به ایجاد تماس نشد.

تا حالا هیچ گروهی مسوولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است. اما شاخهٔ خراسان داعش در گذشته همواره مسوولیت چنین انفجار را بر عهده گرفته است.

منابع به صدای امریکا انفجار در شهر پلخمری را تایید کردند، اما صدای امریکا تا حالا صحت و سقم آمار زخمی‌های ناشی از این انفجار را از منابع مستقل تایید نتوانسته است.

پس از مسلط شدن مجدد طالبان، مقام‌های طالبان همواره از تامین امنیت سراسری سخن گفته اند، اما در بیش از ۲۰ ماه تسلط این گروه بر این کشور،‌ ولایات مختلف افغانستان شاهد حملات مرگبار بوده است.

پس از خروج نیروهای بین المللی به رهبری ایالات متحده از افغانستان،‌ شاخهٔ خراسان داعش مسوولیت مرگبارترین حملات را در ولایت‌های مختلف افغانستان از جمله کابل بر عهده گرفته است که در اثر آن صدها غیرنظامی در سفارت‌خانه‌ها، اماکن عبادی به ویژه مساجد مسلمانان شیعه، مکاتب و سایر اماکن عامه کشته و زخمی شده اند. تندروان داعش گزمه‌های طالبان را نیز در این مدت آماج حملات قرار داده اند.

XS
SM
MD
LG