لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در مقابل یک مسجد در فاریاب چندین زخمی برجا گذاشت


منابع محلی از وقوع یک انفجار در نزدیکی یک مسجد در شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب خبر داده و می‌گویند که در این رویداد چندین نفر به شمول نمازگزاران زخمی شده اند.

یک منبع در فاریاب که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد روز چهارشنبه هشتم فبروری (۱۹ دلو) به صدای امریکا گفت که این انفجار حوالی ساعت یک پس از چاشت در مقابل دروازه "مسجد جامع امام ابوحنیفه" واقع در مرکز شهر میمنه به وقوع پیوست.

به گفته وی، این انفجار ناشی از ماین تعبیه شده در یک "موترسایکل" بوده است. او افزود که انفجار زمانی به وقوع پیوست که باشندگان محل مصروف ادای نماز ظهر در داخل این مسجد بودند.

منبع اضافه کرد که در این انفجار چندین نفر زخمی شده اند که تا کنون شمار دقیق آنان روشن نیست. مقام‌های طالبان برای ولایت فاریاب وقوع انفجار در نزدیکی این مسجد را تایید کرده، اما در مورد تلفات برخاسته از آن چیزی نگفته اند.

آنان گفته اند که بررسی‌های آنان در این مورد جریان دارد.

در این حال، برخی رسانه‌های محلی افغانستان گزارش داده اند که در این انفجار، کم از کم پنج نفر به شمول دو نمازگزار زخمی شده اند. گفته می‌شود که سه تن از مجروحین این انفجار، اعضای گروه طالبان اند که آنان برای تامین امنیت این مسجد توظیف شده بودند.

تا حالا هیچ فرد و یا گروه مسوولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است. اما شاخهٔ خراسان داعش در بیش از یک‌سال گذشته، مسوولیت مرگبارترین حملات به شمول حملات بر مساجد، مکاتب و اماکن عامه را در ولایت مختلف افغانستان از جمله کابل، کندز، بلخ، قندهار، هرات و ننگرهار بر عهده گرفته است.

پس از مسلط شدن مجدد طالبان، مقام‌های این گروه همواره از تامین امنیت سراسر سخن گفته اند، اما در بیش از ۱۷ ماه تسلط طالبان بر این کشور،‌ ولایات مختلف افغانستان شاهد حملات مرگبار بوده اند.

XS
SM
MD
LG