لینک های دسترسی

Breaking News

جام جهانی فوتسال اوزبیکستان؛ حذف مدافع قهرمانی فوتسال از جام


تیم ایران و پرتگال پس از شکست در برابر مراکش به تیم های حذف شده پیوست
تیم ایران و پرتگال پس از شکست در برابر مراکش به تیم های حذف شده پیوست

جام جهانی فوتسال اوزبیکستان ۲۰۲۴، شاهد رقابت ها و نتایج "شگفت آور" بوده است.

در سلسله رقابت های این جام که روز پنجشنبه در شهر های اندیجان و بخارای اوزبیکستان برگزار شد، تیم پرتگال، مدافع لقب قهرمانی جام جهانی فوتسال و تیم ایران از دور حذفی بازی ها حذف شدند.

تیم پرتگال پنجشنبه شب پس از یک بازی نفس‌گیر در استدیوم یونیورسل اندیجان، در آخرین ثانیه های دقیقۀ پایانی رقابت، دومین گول را دریافت کرد و با نتیجۀ ۲ – ۱ مغلوب قزاقیستان شد.

تیم قزاقیستان در نیمۀ نخست یک گول را به ثمر رسانده بودند اما پرتگالی ها در آغازین ثانیه های نخست نیمۀ دوم بازی، پس از یک ضربۀ "ایستگاهی و تماس با پای مهاجم پرتگالی" به گول مساوی خود دست یافتند.

طوری به نظر می رسید که ممکن این رقابت به دور اضافه برود اما آنچنانیکه کارشناسان فوتسال، این بازی را "رقابت ثانیه ها" لقب داده اند، در آخرین ثانیه های بازی، بازیکنان قزاقیستان دومین گول پیروزی خود را به ثمر رسانیدند.

با این نتیجه نیز بازی پایان نیافت و درحالیکه تنها ۱۴ ثانیه به ختم رقابت مانده بود، پرتگالی ها به ضد حمله دست زدند و پس از یک ضربۀ زیبا به سمت گول، توپ کارنر شد. سه ثانیه تا پایان بازی مانده بود که کارنر را پرتگالی ها ضربه زدند ... توپ گول شد ... اما دیگر برای پرتگال دیر شده بود و پایان بازی اعلان شده بود.

باوجودیکه تیم پرتگال خواهان بررسی گول توسط حکم ویدیویی شدند اما پس از مشاهدۀ گول دیدند که توپ پس از به صدا آمدن ویسل نهایی، وارد دروازه شده است... و حکم بازی حذف پرتگال را اعلام کرد.

کارشناسان و مبصرین فوتسال همواره تاکید کرده اند که در رقابت های فوتسال "آنهم در سطح جهان باید و باید هر ثانیه را حساب کرد و از آن به نفع خود سود برد."

ایران - مراکش

رقابت ایران با مراکش، پر گول بود و بازیکنان هر دو تیم گول های زیبا و تکتیکی را به ثمر رسانیدند.

تیم ملی فوتسال ایران توانست در آغاز بازی ۱ – ۰ پیش باشد اما مراکش نه تنها گول مساوی خود را به ثمر رساند بلکه سه بار دیگر دروازۀ ایران را در نیمۀ نخست باز کرد و با نتیجۀ ۴ – ۱ نیمه را پایان داد.

ایرانی ها کم نگذاشتند و با به ثمر رسانیدن دو گول زیبا، نتیجه را ۳ – ۴ ساختند.

این بازی تا دقایق ۴۰ با نتیجۀ ۳ – ۴ به نفع مراکش پیش رفت و در حالیکه ۴۰ دقیقه پایان یافته بود، تیم ایران به یک ضربۀ آزاد مستقیم از بیرون محوطۀ جزا به فاصلۀ دو برابر پنالتی دست یافت.

ضربۀ که می توانست به تساوی رقابت بیانجامد و ایران را نفس دوبارۀ برای ادامۀ سفر در جام جهانی فوتسال بدهد ... اما بازیکن تیم ملی فوتسال ایران ضربۀ مستقیم را به تیر افقی دروازه زد و پایان بازی اعلان شد.

تیم ایران با تمام تجربه، آمادگی و کسب ۹ امتیاز در دور گروهی این رقابت ها، پنجشنبه شب در برابر مراکش شکست خورد و از رقابت ها حذف شد.

رقابت های این جام جهانی هنوز ادامه دارد و قرار است روز جمعه آخرین دو رقابت دور یک هشتم این جام در شهر های تاشکند و بخارا میان تیم های ارجنتاین – کروشیا و تایلند – فرانسه برگزار می شود.

برندۀ رقابت فرانسه – تایلند در دور یک چهارم به مصاف پاراگوای می رود و برندۀ بازی ارجنتاین – کروشیا با قزاقیستان رو برو خواهد شد.

برعلاوه در دور یک چهارم که روز یکشنبه ۲۹ سپتمبر آغاز می شود، تیم های برازیل – مراکش و اوکراین وینزیویلا به مصاف هم خواهند رفت.

گروه

XS
SM
MD
LG