لینک های دسترسی

Breaking News

شمار تلفات ناشی از حوادث طبیعی در پاکستان به ۲۸۵ نفر افزایش یافت


بر اساس معلومات ادارۀ ملی مدیریت حوادث طبیعی پاکستان، در نتیجه بارندگی‌ها و سیلاب‌های حداقل دو ماه گذشته، ۱۹هزار و ۵۱۴ منزل مسکونی ویران و یا قسماً تخریب شده است.
بر اساس معلومات ادارۀ ملی مدیریت حوادث طبیعی پاکستان، در نتیجه بارندگی‌ها و سیلاب‌های حداقل دو ماه گذشته، ۱۹هزار و ۵۱۴ منزل مسکونی ویران و یا قسماً تخریب شده است.

ادارۀ ملی مبارزه با حوادث طبیعی پاکستان گفته است که شمار تلفات ناشی از بارندگی‌ها و سیلاب‌های اخیر در این کشور افزایش یافته و زیان‌های زیادی را به مردم وارد کرده است.

این اداره با نشر اعلامیه‌ای گفت که از اول جولای تا ۳۰ اگست، ۲۸۵ نفر در این کشور جان باخته و شمار مجروحین این حوادث طبیعی به ۵۲۹ رسیده است.

به گفتۀ ادارۀ ملی مبارزه با حوادث طبیعی پاکستان این تلفات انسانی به دلیل فروریختن ساختمان‌ها، رعد و برق و غرق‌شدن در سیل به میان آمده است.

بر بنیاد آمار این اداره، در جریان دو ماه گذشته تنها ۱۰۶ نفر در ایالت پنجاب جان باخته و ۲۸۱ تن دیگر مجروح شده‌ اند. پس از این ایالت، بیشترین تلفات در خیبر پشتونخوا رخ داده که در این مدت، ۸۸ نفر جان باخته و ۱۲۹ تن دیگر در نتیجۀ رویدادهای طبیعی چون بارندگی و سیلاب‌ها زخمی شده‌ اند.

آمار این اداره نشان می‌دهد که تلفات ناشی از این سیلاب‌ها در ایالت سند به ۵۰ نفر، در بلوچستان ۲۹ نفر، در کشمیر تحت ادارۀ پاکستان به هشت نفر و در گلگت بلتستان به چهار نفر رسیده است.

بر اساس معلومات ادارۀ ملی مبارزه حوادث طبیعی پاکستان، در نتیجه بارندگی‌ها و سیلاب‌های حداقل دو ماه گذشته، ۱۹هزار و ۵۱۴ منزل مسکونی ویران و یا قسماً تخریب شده است.

پاکستان یکی از آسیب پذیرترین کشورها از رهگذر آب و هوای غیرقابل پیشبینی و باران‌های شدید موسمی بوده که به گونۀ معمول در ماه جولای آغاز می‌شود.

در چند سال گذشته، باران‌های موسمی خسارات مالی و جانی زیادی در پاکستان به بار آورده است. در تابستان سال ۲۰۲۲، یک سوم خاک پاکستان به دلیل باران‌های موسمی زیر آب شده و میلیون‌ها نفر بیجا شدند.

بر اساس معلومات بانک جهانی، باران‌ها و سیلاب‌های ناشی از آن در سال ۲۰۲۲ به پاکستان ۳۰ میلیارد دالر خسارۀ اقتصادی وارد کرد.

گروه

XS
SM
MD
LG