لینک های دسترسی

Breaking News

سنتکام: چهار رهبر داعش در ماه گذشته در عراق کشته شدند


اردوی ایالات متحده روز جمعه ۱۳ سپتمبر (۲۳ سنبله) اعلام کرد که چهار تن از رهبران گروه داعش، از جمله رییس عملیات این گروه در عراق، در یک حمله مشترک نیروهای امریکایی و عراقی در غرب عراق در ماه گذشته کشته شدند.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده یا سنتکام در بیانیه‌ای با اشاره به عملیات ۲۹ اگست گفت: "این عملیات رهبران داعش را هدف قرار داد و توانایی داعش برای برنامه ریزی، سازماندهی و انجام حملات علیه غیرنظامیان عراقی را کاهش و مختل کرد."

به گفتهٔ سنتکام در این عملیات ۱۴جنگجوی داعش کشته شده و هفت سرباز امریکایی زخمی شدند.

سنتکام چهار رهبر داعش را به نام های احمد العثاوی مسوول تمام عملیات داعش در عراق، ابو همام مسوول نظارت بر همه عملیات‌ها در غرب عراق، ابوعلی التونسی مسوول نظارت بر توسعه فنی و شاکر عبد احمد العیساوی مسوول نظارت بر عملیات نظامی در غرب عراق معرفی کرده است.

مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام گفت: "فرماندهی مرکزی ایالات متحده به شکست داعش که همچنان ایالات متحده، متحدان و شرکای ما و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، متعهد است."

سنتکام پیشتر از کشته شدن یکی از اعضای داعش در روز چهارشنبه در جریان یک حمله در شرق سوریه خبر داده بود. بنا بر گزارش ها، او در حال کار گذاشتن یک بم دست ساز بود که حمله رخ داد.

این عملیات در حالی رخ داده که به گفته چندین منبع آگاه، ایالات متحده و عراق در مورد طرح‌های برای تعیین جدول زمانی خروج تدریجی نیروهای ایتلاف به رهبری ایالات متحده از عراق به تفاهم رسیده اند.

به گفته این منابع، این طرح که به طور کلی روی آن توافق وجود دارد، مستلزم تصویب نهایی از سوی واشنگتن و بغداد است. براساس این طرح، صدها نیروی ایتلاف تا سپتمبر ۲۰۲۵ و بقیه تا پایان سال ۲۰۲۶ از این کشور خارج خواهند شد.

ایتلاف نظامی به رهبری ایالات متحده در سال ۲۰۱۴ میلادی تشکیل شد تا بر ضد گروه دولت اسلامی (داعش) بجنگد. در آن سال، داعش نزدیک به یک-سوم قلمرو عراق و بخش‌هایی از سوریه را در کنترول داشت.

امریکا در حال حاضر ۲۵۰۰ سرباز در عراق و ۹۰۰ سرباز دیگر در سوریه دارد. این نیروها بخشی از ایتلاف اند که ماموریت آنان مشوره‌‌ دهی و کمک به نیروهای محلی عراق و سوریه است تا از ظهور مجدد داعش در این کشور جلوگیری شود.

درتهیهٔ این مطلب از گزارش خبرگزاری فرانس پرس استفاده شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG