لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات غزه: در حملات اسراییل ۴۳۸۵ نفر به شمول کودکان کشته شده اند


شماری از کودکان فلسطینی که در حملات هوایی اسراییل برنوار غزه کشته شده اند
شماری از کودکان فلسطینی که در حملات هوایی اسراییل برنوار غزه کشته شده اند

مقامات صحی غزه روز شنبه ۲۱ اکتوبر (۲۹ میزان) گفتند که از آغاز حملات هوایی اسراییل بر نوار غزه تا حالا ۴۳۸۵ نفر به شمول ۱۷۵۶ کودک کشته شده اند.

وزارت صحت غزه که در کنترول گروه حماس قرار دارد، همچنین گفته است که در جریان حملات اسراییل ۱۳ هزار و ۵۶۱ نفر دیگر زخمی شده اند.

در همین حال،‌انتونیو گوتیرش، منشی عمومی سازمان ملل متحد، که از شهر قاهره، پایتخت مصر، بازدید می‌کند، خواهان آتش بس بشردوستانه میان اسراییل و گروه حماس و خواستار"اقدامی برای توقف این کابوس وحشتناک" شده است.

این اظهارات گوتیرش در حالی در نشست قاهره بیان شد که جنگ میان اسراییل و حماس وارد سومین هفته شده است و به گفتهٔ این ارشدترین مقام ملل متحد، این جنگ ۲.۴ میلیون نفر را با" فاجعه انسانی" مواجه کرده و در این مدت هزاران نفر کشته و بیش از یک میلیون نفر آواره شده اند.

جنگ میان اسراییل و حماس پس از آن آغاز شد که تندروان این گروه به تاریخ هفتم اکتوبر در یک حملهٔ غافلگیرانه بالای اسراییل، بیش از ۱۴۰۰ اسراییلی را کشتند که اکثرشان غیرنظامیان بودند.

به گفتهٔ مقامات اسراییل، تندروان حماس غیرنظامیان را به ضرب مرمی‌ کشتند، اعضای بدن شان را مثله کردند و یا تا دم مرگ آنان را سوزاندند. از زمان ایجاد اسراییل در سال ۱۹۴۸ میلادی، این مرگبارترین حمله بر اسراییل پنداشته می‌شود.

پس از حملهٔ حماس، اسراییل نیز در یک اقدام تلافی‌جویانه حملات هوایی و توپخانه‌ای را از هفتم اکتوبر به اینسو بالای غزه آغاز کرده است. به گفتهٔ مقامات صحی نوار غزه، این حملات نه تنها موجب کشته شدن چهارهزار ۳۸۵ نفر شده، بلکه صد‌ها هزار نفر از خانه‌های شان آواره شده اند.

نظامیان اسراییل گفته اند که در حملات هوایی و توپخانه‌ای آنان ۱۵۰۰ تندرو حماس کشته شده اند، اما در مورد تلفات غیرنظامیان تبصره نکرده اند.

گروه

XS
SM
MD
LG