لینک های دسترسی

Breaking News

اسراییل: اکثر افرادیکه توسط حماس گروگان گرفته شده اند، زنده استند


شماری از شهروندان اسراییلی با راه اندازی مظاهرات خواهان آزادی نزدیکان شان شده اند که توسط حماس گروگان گرفته شده اند
شماری از شهروندان اسراییلی با راه اندازی مظاهرات خواهان آزادی نزدیکان شان شده اند که توسط حماس گروگان گرفته شده اند

اردوی اسراییل روز جمعه ۲۰ اکتوبر (۲۸ میزان) اعلام کرد که بیش از ۲۰۰ نفری که از اسراییل توسط گروه حماس گروگان گرفته شده و به نوار غزه منتقل شده اند، هنوز زنده استند.

نظامیان اسراییل با نشر اعلامیه‌ای گفته اند: " اکثر گروگان‌ها زنده استند. شماری هم فوت کرده اند که اجساد شان به نوار غزه منتقل شده است."

نظامیان اسراییل در این اعلامیه همچنین گفته اند که بیش از ۲۰ نفر گروگانان کودکان استند و سن بین ۱۰ تا ۲۰ گروگان دیگر بیش از ۶۰ سال است.

اردوی اسراییل افزوده است که پس از حملهٔ حماس به تاریخ هفتم اکتوبر بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر دیگر ناپدید تلقی می‌شوند.

گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر در یک حملهٔ غافلگیرانه بالای اسراییل، بیش از ۱۴۰۰ نفر به شمول غیرنظامیان را کشت. از زمان ایجاد اسراییل در سال ۱۹۴۸ میلادی، این مرگبارترین حمله بر اسراییل پنداشته می‌شود.

تندروان حماس کم و بیش ۲۰۰ نفر به شمول افرادی را گروگان گرفته اند که شهروندی دوگانه دارند؛ حماس همچنین تهدید کرده است که اگر اسراییل غیرنظامیان را بدون هشدار قبلی آماج حمله قرار بدهد، در مقابل هر حمله، یک گروگان را خواهد کشت.

اسراییل نیز در یک اقدام تلافی‌جویانه حملات هوایی و توپخانه‌ای را از هفتم اکتوبر به اینسو بالای غزه آغاز کرده است. این حملات موجب کشته شدن دست‌کم ۳۷۸۵ نفر شده که اکثر شان را غیرنظامیان تشکیل میدهند.

گروه

XS
SM
MD
LG