لینک های دسترسی

Breaking News

سازمان دفاع مدنی غزه: در حملهٔ اسراییل بر یک مکتب، دست‌کم ۹۰ نفر کشته شدند


سازمان دفاع مدنی غزه روز شنبه ۱۰ اگست (۲۰ اسد) گفت که شمار کشته شدگان حمله اخیر اسراییل بر یک مکتب که بی‌جا شدگان فلسطینی در آن پناه برده بودند، به بیش از ۹۰ نفر افزایش یافته است.

اما نظامیان اسراییل گفته است که اردوی آن کشور یکی از مراکز تندروان را آماج حمله قرار داده است.

خبرگزاری فرانس گزارش داده که تا حالا نتوانسته صحت و سقم این رقم را از منابع مستقل تایید کند،‌ اما اگر این آمار کشته شدگان تایید شود،‌ به نظر می رسد یکی از بزرگترین حملات در جنگ بیش از ۱۰ ماه گذشته بین اسراییل و حماس در نوار غزه بوده که بیشترین تلفات را در پی داشته است.

محمود باسال، سخنگوی سازمان دفاع مدنی، به فرانس پرس گفت: ''تعداد کشته شدگان در حال حاضر بین ۹۰ تا ۱۰۰ نفر است و ده‌ها نفر دیگر زخمی‌ شده‌اند. سه میزاییل اسراییلی به مکتبی که محل اسکان آوارگان فلسطینی بود، اصابت کرده است.''

در همین حال،‌ دفتر رسانه حکومت غزه که زیر کنترول حماس است، گفته است که این حملات سبب کشته شدن بیش از ۱۰۰ نفر شده است.

پس از آغاز جنگ میان اسراییل و گروه حماس در غزه که در اکتوبر سال گذشته آغاز شد، بخش اعظم جمعیت ۲.۴ میلیونی غزه از خانه‌های شان آواره شده‌اند و شماری از آنان به ساختمان‌های مکاتب پناه برده‌اند.

خبرگزاری فرانس پرس از قول مقامات غزه گزارش داده است که از ششم جولای سال روان میلادی تا حالا ۱۴ حمله بالای مکاتب در غزه صورت گرفته است که در اثر این حملات بیش از ۲۸۰ نفر کشته شده‌اند.

اما اردوی اسراییل گفته است که یک "مرکز فرماندهی و کنترول" حماس را که در مکتب التابعين در ساحه دراج مستقر شده بود، هدف قرار داد.

اردوی اسراییل با نشر اعلامیه‌ای گفته است که اقدامات متعددی را روی دست گرفت تا خطر آسیب به غیرنظامیان را کاهش بدهد. به گفتهٔ اردوی اسراییل، این حمله بر اساس نظارت هوایی، معلومات استخباراتی و با استفاده از سلاح و مهمات دقیق صورت گرفته است.

نظامیان اسراییل پس از آنکه مکاتب را آماج حمله قرار داده‌اند، به صورت مکرر ادعا کرده که مراکز نظامی را هدف قرار داده است. گروه حماس در گذشته ادعای اسراییل را رد کرده که از مکاتب، شفاخانه‌ها و ساختمان‌های غیرنظامیان به هدف فعالیت‌های نظامی استفاده می‌کند.

جهاد اسلامی، یک گروه تندرو که با حماس همسو است، گفته است که این حمله هنگام نماز صبح صورت گرفته است.

اسماعیل الثوابطا، رییس عمومی دفتر رسانه‌ای حکومت غزه، به خبرگزاری فرانس پرس گفت که این حمله "بیش از ۱۰۰ شهید و ده‌ها زخمی برجا گذاشت که وضعیت اکثر‌ آنان وخیم است. "

منابع رسانه‌های غزه گزارش داده اند که در این مکتب نزدیک به ۲۵۰ نفر زندگی می‌کردند و تقریبا ۵۰ درصد‌ آنان زنان و کودکان بودند.

گروه

XS
SM
MD
LG