لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات غزه از کشته شدن ۱۷ نفر در حمله اسراییل به یک مکتب خبر دادند


سازمان دفاع مدنی غزه روز شنبه سوم اگست (۱۳ اسد) گفت که در حمله هوایی اسراییل بر مکتبی در غزه، کم از کم ۱۷ نفر کشته شدند.

این سازمان دریک بیانیه گفت: "در اثر گلوله‌باری اسراییل بر مکتب حمامه ۱۸ نفر شهید و چندین تن دیگر زخمی شدند."

محمود باسال، سخنگوی این سازمان گفت که این مجتمع محل اسکان فلسطینیانی است که در جریان جنگ از خانه‌های خود آواره شده اند. اما اردوی اسراییل با تایید حمله به مکتب حمامه گفته است که این مجتمع "محل اختفای تروریست‌های حماس بوده " و توسط حماس منحیث مرکز فرماندهی و برای ساخت سلاح استفاده می‌شد.

اسراییل بارها حماس را به استفاده از تاسیسات غیرنظامی به عنوان مراکز سوق و اداره یا پنهان کردن فرماندهان و جنگجویان خود متهم کرده، اما حماس همواره این اتهام را رد کرده است.

در همین حال حماس روز شنبه از کشته‌‌شدن نه جنگجوی فلسطینی در دو حمله اسراییل در کرانه غربی خبر داد.

طبق بیانیه اردوی اسراییل، در نخستین حمله یک موتر حامل جنگجویان فلسطینی که قصد حمله مسلحانه را داشتند، هدف قرار گرفت.

حماس اعلام کرد در این حمله فرمانده لوای طولکرم آن کشته شده است.

دومین حمله اسراییل در کرانهٔ غربی نیز ساعاتی پس از حملهٔ نخست صورت گرفت. اردوی اسراییل در یک بیانیه گفته است که در "این عملیات ضد تروریستی" گروه دیگری از شبه نظامیان را هدف قرار داد که بالای سربازان اسراییلی شلیک کرده بودند.

حماس تایید کرده است که نه فلسطینی کشته‌شده در جریان این دو حمله مسلح بودند.

گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر سال گذشته بر جنوب اسراییل حمله کرد. به گفته مقامات این کشور، تندروان حماس در آن حمله دست‌کم ۱۱۷۰ نفر را کشتند و نزدیک به ۲۵۰ نفر را گروگان گرفتند.

این حمله سبب شد که اسراییل در یک اقدام تلافی‌جویانه، عملیات گسترده را در نوار غزه آغاز کرد. این عملیات نظامی در کنار تلفات سنگین، بخش اعظم نوار غزه را به خاک یکسان کرده است.

وزارت صحت نوار غزه که در کنترول حماس قرار دارد، بدون تفکیک نظامیان از غیرنظامیان گفته است که از آغاز عملیات تهاجمی اسراییل بر غزه، بیش از ۳۹ هزار ۵۵۰ فلسطینی کشته و بیش از ۹۰هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش خبرگزاری فرانس پرس استفاده شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG