لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت صحت غزه از کشته شدن ۳۰ نفر در حمله اسراییل به یک مکتب خبر داد


وزارت صحت غزه روز شنبه ۲۷ جولای (ششم اسد) گفت که در حمله هوایی اسراییل بر مکتبی که یک شفاخانه صحرایی در آن واقع شده است،‌ دست‌کم ۳۰ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

وزارت صحت غزه که در کنترول گروه حماس است، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حمله هوایی اسراییل بر مکتب خدیجه در ساحه دیر البلاح صورت گرفته است.

بر اساس این اعلامیه، در این حمله دست‌کم ۳۰ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در همین حال، اردوی اسراییل حمله بر این مکتب را تایید کرد،‌ اما تاکید کرد که ''ترویستان'' از آن مکتب عملیات شان را سازماندهی می‌کردند.

وزارت صحت غزه همچنین گفته است که با کشته شدن بیش از ۳۰ نفر در حملات هوایی روز شنبه، از آغاز جنگ در نوار غزه که بیش از نه ماه از آن سپری می‌شود، آمار کشته شدگان به ۳۹۲۵۸ نفر رسیده است.

بر اساس آمار این وزارت، تنها در ۴۸ ساعت گذشته، ۸۳ نفر در حملات اسراییل کشته شده‌اند. وزارت غزه همچنین گفته است که در حملات اسراییل ۹۰۵۸۹ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

اداره دفاع غیرنظامیان نیز روز شنبه گفت که عملیات نظامی اسراییل از دوشنبه گذشته تا حالا سبب کشته شدن نزدیک به ۱۷۰ نفر شده و در این مدت صد‌ها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر سال گذشته بر جنوب اسراییل حمله کرد. به گفته مقامات این کشور، تندروان حماس در آن حمله دست‌کم ۱۱۷۰ نفر را کشتند و نزدیک به ۲۵۰ نفر را گروگان گرفتند.

این حمله سبب شد که اسراییل در یک اقدام تلافی‌جویانه، عملیات گسترده را در نوار غزه آغاز کرد. این عملیات نظامی در کنار تلفات سنگین، بخش اعظم نوار غزه را به خاک یکسان کرده است.

گروه

XS
SM
MD
LG