لینک های دسترسی

Breaking News

در حملات اسراییل ۱۸ عضو یک خانواده کشته شدند


ادارهٔ دفاع مدنی فلسطین روز شنبه ۱۷ اگست (۲۷ اسد) گفت که در حملات اسراییل ۱۸نفر به شمول نه کودک و سه زن که که همه اعضای یک خانواده بودند، کشته شدند.

محمود بصل، سخنگوی دفاع مدنی فلسطین، به خبرگزاری فرانس پرس گفت که این حمله در نخستین ساعت صبح شنبه به وقت محلی رخ داد. به گفتهٔ بصل،‌ این حمله به خانهٔ خانواده اجلاع در محله الزوایده، واقع در مرکز غزه صورت گرفت. اما اردوی اسراییل بلافاصله در مورد این حمله مرگبار تبصره نکرده است.

بصل افزود که در این حمله اسراییل، ۱۸ عضو خانواده اجلاع کشته شدند. یک شاهد گفته است که این حمله اندکی پس از نیمه شب صورت گرفت.

احمد ابوالغول، به خبرگزاری فرانس پرس گفت که سه راکت به صورت مستقیم در این خانه اصابت کرد و تیم‌های نجات اجساد را از خانه‌ای که با خاک یکسان شده است، بیرون کشیدند.

او گفت:‌ ''شمار زیادی کودکان و در زنان در داخل [خانه] بودند. آنان چه کاری انجام دادند که سزاوار [این حمله] باشند."

در بیش از ۱۰ ماه جنگ اسراییل بر ضد گروه حماس در نوار غزه، بخش اعظم غزه به طور کامل ویران شده است.

جنگ در غزه پس از آن آغاز شد که گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر سال گذشته بر جنوب اسراییل حمله کرد و به گفته مقامات اسراییلی، تندروان حماس در آن حمله کم و بیش ۱۲۰۰ نفر را کشتند و نزدیک به ۲۵۰ نفر را گروگان گرفتند.

این حمله سبب شد که اسراییل در یک اقدام تلافی‌جویانه، عملیات گسترده را در نوار غزه آغاز کند. این عملیات نظامی در کنار تلفات سنگین، بخش اعظم نوار غزه را به خاک یکسان کرده است.

وزارت صحت غزه که تحت کنترول گروه حماس است، روز پنجشنبه اعلام کرد که تعداد کشته شدگان درگیری به کم از کم ۴۰۰۰۵ نفر و آمار زخمی شدگان به ۹۲۴۰۱ نفر رسیده است.

گروه

XS
SM
MD
LG