لینک های دسترسی

Breaking News

تشدید حملات اسراییل بر لبنان؛ آلمان کارمندان غیرضروری سفارت خود را از بیروت به برلین منتقل کرد


وزارت خارجهٔ آلمان روز دوشنبه۳۰ سپتمبر (نهم میزان) گفت که کارمندان غیر ضروری سفارت آلمان در بیروت، پایتخت لبنان، و اعضای خانواده‌های آنان به برلین منتقل شدند.

وزارت خارجهٔ آلمان گفته است که یک طیاره نظامی نوع ای۳۲۱ ناوقت دوشنبه نزدیک به ۱۱۰ مسافر را که شامل دپلومات‌ها، سایر کارمندان سفارت و شماری از شهروندان آسیب‌پذیر آلمانی می‌شوند، از بیروت به برلین منتقل کرد.

پیش از این، وزارت‌های خارجه و دفاع آلمان از پرواز ویژه برای حمایت از خروج کارمندان آلمانی مقیم لبنان و خانواده‌های‌ شان و همچنین کارکنان برخی از سازمان‌های همکار آلمانی به بیرون از لبنان خبر داده بود.

وزارت خارجهٔ آلمان با نشر اعلامیه‌ای همچنین گفته است که شهروندان آلمانی که به دلیل وضعیت صحی با خطر مواجه‌اند، نیز از لبنان انتقال داده می‌شوند.

انتقال دپلومات‌ها و کارمندان سفارت آلمان در حالی از لبنان صورت گرفته است که اسراییل در روز‌های اخیر حملات خود را بر ضد گروه حزب‌الله لبنان در بیروت، شرق و جنوب لبنان تشدید کرده است.

در حملات اخیر اسراییل، صد‌ها نفر کشته شدند و صدها هزار نفر مجبور شدند تا خانه‌های شان را ترک کنند و آواره شوند.

با اینحال، سفارت آلمان در بیروت همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد تا برای کم و بیش ۱۸۰۰ شهروند آلمانی کمک فراهم کند.

بر اساس اعلامیهٔ وزارت خارجهٔ آلمان، سفارت آن کشور در بیروت به سایر شهروندان آلمان کمک می‌کند تا با استفاده از پرواز‌های تجارتی و سایر وسایط حمل و نقل، لبنان را ترک کنند.

یک سخنگوی حکومت آلمان روز دوشنبه اعلام کرد: "در حال حاضر در مرحله‌ای قرار داریم که از خروج [شهروندان آلمان] حمایت می‌کنیم، اما به ‌صراحت باید بگوییم که در شرایط تخلیه قرار نداریم. "

در اعلامیهٔ وزارت خارجهٔ آلمان همچنین آمده است که حکومت آن کشور از اکتوبر ۲۰۲۳ بار‌ها از شهروندانش خواسته است تا لبنان را ترک کنند.

پس از حملات هفتم اکتوبر حماس بر جنوب اسراییل که عملیات تهاجمی اسراییل بر ضد حماس را در نوار غزه در پی‌ داشت، گروه حز‌ب‌الله به رهبری حسن نصرالله، تقریباً همه روزه با اسراییل تبادل آتش می‌کرد. حزب‌الله گفته است که به خاطر حمایت از حماس با اسراییل درگیر جنگ شده است.

پس از آنکه اسراییل تمرکز خود را از نوار غزه به لبنان معطوف کرد، تبادل آتش میان حزب‌الله و اسراییل تشدید یافت. حملات هوایی اسراییل از دوشنبه گذشته به اینسو سبب کشته شدن صد‌ها نفر در لبنان شده است.

حزب‌الله روز دوشنبه تعهد داد که به جنگ خود بر ضد اسراییل ادامه می دهد و تاکید کرد که آمادهٔ مقابله با هرگونه عملیات زمینی به داخل لبنان است. این اظهارات حزب‌الله چند روز پس از آن بیان شد که حسن نصرالله، رهبر پیشین این گروه، به تاریخ ۲۷ سپتمبر در حمله‌ای هوایی اسراییل در بیروت، پایتخت لبنان، کشته شد.
بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG