لینک های دسترسی

Breaking News

ایران: برای مقابله با اسراییل به لبنان نیرو نمی‌فرستیم


وزارت خارجۀ ایران روز دوشنبه ۳۰ سپتمبر (نهم میزان) گفت که این کشور برای مقابله با اسراییل به لبنان یا غزه نیرو نمی‌فرستد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجۀ ایران، گفت: "ما معتقدیم که دولت‌ها و ملت‌های منطقه از توانایی و اقتدار لازم برای دفاع از خود در برابر تجاوزگری رژیم صهیونیستی برخوردار هستند و نیازی به اعزام نیروهای داوطلب از سوی ایران نیست و هیچ درخواستی هم از سوی کسی نداشتیم و اطلاع داریم که آنها نیازی به اعزام نیروی انسانی از سوی ما ندارند."

کنعانی گفت: "هیچ گونه از اقدامات رژیم صهیونیستی بدون پاسخ نخواهد ماند و این رژیم برای جنایاتی که مرتکب شده است بدون توبیخ و تنبیه نخواهد ماند و ایران اقدامات متناسب و قاطع خودش را انجام خواهد داد."

این در حالی است که اسراییل در روزهای اخیر حملات هوایی را علیه گروه‌های تندرو مرتبط با ایران در لبنان افزایش داده است.

یک حملۀ هوایی اسراییل به روز جمعه حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان، را در بیروت کشت، گروهی که از سال‌ها به اینسو از سوی ایران تمویل و تسلیح می‌شود.

مسعود پزشکیان، رییس جمهور ایران، روز دوشنبه در تهران، پایتخت آن کشور، از دفتر حزب الله بازدید کرد تا به گفتۀ مقامات ایرانی، به رهبر پیشین این گروه ادای احترام کند.

در همین حال، نعیم قاسم، معاون گروه حزب‌الله، گفته است که این گروه آماده است در مقابل هر نوع تهاجم زمینی اسراییل مقابله کند و هشدار داد که این جنگ برای مدت طولانی ادامه خواهد یافت.

او افزود که حزب‌الله به گونۀ متداوم در حمایت از غزه و فلسطین و در دفاع از مردم لبنان، در مقابل اسراییل مبارزه خواهد کرد.

قاسم در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که حزب الله به زودی رهبر جدیداش را انتخاب خواهد کرد.

این در حالی است که نیروهای اسراییلی امروز نیز بر بخش‌هایی از لبنان حملات هوایی را انجام داد.

اسراییل گفت که در یکی از این حملات، یک رهبر گروه حماس به نام فتاح شریف، کشته شد. گروه حماس کشته شدن وی را تایید کرده است.

گروه

XS
SM
MD
LG