لینک های دسترسی

Breaking News

آلمان به عودت‌کنندگان و زلزله‌زد‌گان افغان ۶۰ میلیون یورو کمک کرد


سفارت آلمان برای افغانستان گفته است که این کشور بودجه اضافی ۶۰ میلیون یورویی را به برنامه جهانی غذا در افغانستان و کشورهای همسایه افغانستان تعهد کرده است.

این سفارت آلمان ناوقت پنجشنبه ۳۰ نومبر (نهم قوس) در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که این پول برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان ولایت هرات و مهاجرین افغان که از پاکستان باز می‌گردند، مصرف خواهد شد.

سفارت آلمان گفته است: "این [بودجه] به تقویت واکنش‌های بشردوستانه کمک و به قربانیان افغان زلزله هرات و عودت‌کنندگان افغان در مرز پاکستان کمک خواهد کرد".

آلمان در حالی تعهد این کمک را کرده است که قبلاً برنامه جهانی غذا برای کمک به یک میلیون عودت‌کنندۀ افغان از پاکستان ۲۷.۵ میلیون دالر تقاضا کرده بود.

این اداره ملل متحد به تاریخ ۲۳ نومبر (دوم قوس) با نشر اعلامیه‌ای گفته بود که اکثر خانواده‌هایی که از مرز عبور می‌کنند، گرسنه، ناامید و نیازمند حمایت فوری هستند.

برنامه جهانی غذا گفته است که در حال حاضر به شدت با کمبود بودجه مواجه و بدون بودجه اضافی نمی‌تواند به حمایت از این خانواده‌ها ادامه دهد.

پس از بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان در ماه اگست ۲۰۲۱، از یک سو کمک‌های جامعه جهانی به افغان‌ها کاهش یافته و از سوی دیگر به دلیل مشکلات اقتصادی و سه سال خشکسالی‎‌های پیهم در این کشور، بحران اقتصادی گسترده شد.

در کنار این مشکلات، زلزله‌های پیهم در ماه اکتوبر در هرات و اخراج مهاجرین فاقد اسناد از پاکستان و ایران، بحران بشری را در افغانستان عمیق‌تر ساخت.

بر اساس گزارش اداره زمین‌شناسی ایالات متحد بین هفتم تا ۱۵ اکتوبر سه زلزله قوی با شدت ۶.۳ ریکتر ولایت هرات و مناطق همجوار آن را لرزاند که بر اساس گزارش ملل متحد علاوه بر ۱۵۰۰ کشته و بیش از ۲۰۰۰ زخمی، ۱.۶ میلیون نفر از آن متاثر شدند و حد اقل ۱۱۴هزار نفر را به کمک‌های فوری بشری نیازمند کرد.

بر اساس آخرین یافته‌های ارزیابی ملل متحد، در مجموع بیش از ۲۷۵هزار نفر در ۳۸۲ روستا در سه روز زلزله به طور غیر مستقیم تحت تاثیر قرار گرفته اند و در این زلزله بیش از ۶۶هزار نفر به گونه مستقیم متضرر شده اند.

گروه

XS
SM
MD
LG