لینک های دسترسی

Breaking News

شرکت الفابت ۱۲ هزار کارمند خود را اخراج می‌کند


شرکت الفابت روز جمعه ۲۰ جنوری (۳۰ جدی) اعلام کرد که ۱۲ هزار کارمند خود را از وظایف شان اخراج می‌کند؛‌ این رقم کاهش کارمندان بازتاب دهندهٔ‌ شش درصد از کل نیروی کار این شرکت می‌باشد.

ساندار پیچای، رییس اجرایی این شرکت تکنالوژی، روز جمعه در ایمیلی به کارمندان گفت که این شرکت طی دو سال گذشته رشد چشمگیری داشته است و کارمندان جدیدی را "برای یک واقعیت اقتصادی متفاوت از آنچه امروز با آن روبرو استیم استخدام کرده است".

پیچای گفته است که مسوولیت کامل همه تصامیم را به دوش می‌گیرد که موجب وضعیت امروز این شرکت شده است.

شرکت الفابت، یک شرکت چندملیتی تکنالوژی امریکایی است که دفتر مرکزی آن در مونتین ویو، کالیفورنیا موقعیت دارد. این شرکت از طریق تغییر ساختار گوگل در دوم اکتوبر ۲۰۱۵ ایجاد شد و شرکت گوگل زیر مجموعه و یا بخشی از این شرکت می‌باشد.

پیچای در ایمیل خود گفت که اخراج کارکنان پس از "بررسی دقیق در زمینه‌های محصول و عملکرد" انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که کارمندان شرکت و نقش آنها با اولویت های اصلی گوگل هماهنگ استند.

به گفتهٔ او، کارمندان که از وظایف‌شان برکنار می‌شوند بازتاب دهنده نتیجهٔ بررسی‌های انجام شده و بر اساس نیازمندی می‌باشد.

پیچای در این ایمیل گفت که کارمندان امریکایی که باید اخراج شوند، قبلاً آگاه شده اند، اما به دلیل قوانین و مقررات مختلف، برای کارمندان سایر کشورها زمان بیشتری به کار است.

تصمیم این شرکت بزرگ تکنالوژی مبنی بر اخراج ۱۲ هزار کارمند پس از آن اعلام شد که شرکت‌های بزرگ دیگر تکنالوژی مانند متا پلتفارمز، سهامدار بزرگ فیسبوک و انستاگرام، تویتر، مایکروسافت و امازون اعلام کردند که هزاران کارمند خود را اخراج می‌کنند.

بخشی از معلومات این گزارش از خبرگزاری‌های رویترز و اسوشیتیدپرس گرفته شده است.
XS
SM
MD
LG