لینک های دسترسی

Breaking News

درخشش تیم ملی فوتسال افغانستان علاقمندان زیادی را به خود جلب کرده است


بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان در روز رقابت با تیم انگولا
بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان در روز رقابت با تیم انگولا

پیروزی تیم ملی فوتسال افغانستان در برابر انگولا، در سلسله رقابت‌های جام جهانی فوتسال اوزبیکستان، برعلاوۀ افغان‌ها، باشندگان اوزبیکستان و شهروندان سایر کشورها را نیز به این تیم علاقمند کرده است.

سوفیان الرشیدی، شهروند مراکش، افغانستان را یکی از "بهترین تیم‌های این جام" می‌پندارد. او می‌گوید که اعضای تیم افغانستان از "روحیۀ بلندی برخوردار اند و ظرفیت بالایی دارند."

شاه رخ همرایوف، باشندۀ شهر تاشکند اوزبیکستان به صدای امریکا گفت که از پیروزی تیم افغانستان در برابر انگولا مسرور است و به عنوان یک کشور همسایه امیدوار است تیم افغانستان شاهد پیروزی های بیشتری در این جام باشد.

رقابت دوم گروهی افغانستان با تیم ارجنتاین است که روز چهارشنبه ۱۸ سپتمبر در شهر تاشکند برگزار می شود. ارجنتاین از جمله تیم هایی است که در هشت دور جام جهانی فوتسال حضور داشته و در سال ۲۰۱۶ قهرمان این جام شد.

اما الرشیدی، شهروند مراکش به صدای امریکا گفت: "رو برو شدن با ارجنتاین، یکی از بهترین تیم های این جام، بازی دشواری خواهد بود – ارجنتاین از تیم های مورد علاقه برای قهرمان شدن است. اما افغانستان یک تیم کوچک نیست، با داشتن روحیه بلند و بازیکنان با ظرفیت بالا، مدیریت خوب، فکر می کنم یک بازی سخت برای ارجنتاین خواهد بود – ما شاهد شگفتی ها بزرگی در این جام ممکن از تیم های آسیایی و شاید افریقایی باشیم."

شاه رخ، باشندۀ سمرقند ازبیکستان که زبان فارسی را هم اندک اندک صحبت می کرد با ابراز علاقمندی زیادی به تیم افغانستان گفت که رویارویی با ارجنتاین " یک بازی بسیار دلچسپ خواهد بود. فکر می کنم اکنون تیم ارجنتاین باید پوتنسیل تیم افغانستان را درک کند."

شاه رخ به زبان فارسی، با بسیار شور و شوق گفت: "تیم افغانستان را خوب می دانم و بازیکنان آنها را می شناسم ... مثل عابدی، دروازه بان تیم، اکبر کاظمی، نوروزی ..."

فدراسیون فوتبال افغانستان نیز هر گونه آمادگی خود را برای رویارویی با تیم فوتسال ارجنتاین ابراز داشته است.

مصطفی هاشمی، سخنگو و مسوول نشرات فدراسیون فوتبال افغانستان
مصطفی هاشمی، سخنگو و مسوول نشرات فدراسیون فوتبال افغانستان

مصطفی هاشمی، سخنگو و مسوول نشرات فدراسیون فوتبال افغانستان به صدای امریکا گفت که تیم افغانستان "تدابیر مشخص" خودش را برای بازی با ارجنتاین دارد و بازیکنان افغانستان نیز از روحیه و انگیزۀ بلندی برخوردار اند.

مجید مرتضایی، سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان در صفحۀ رسمی فیسبوک فدراسیون فوتبال این کشور بدون اینکه از استراتیژی تیم در رویارویی با ارجنتاین چیزی بگوید گفت که رقابت افغانستان و ارجنتاین یکی از "زیباترین بازی های تیمی" خواهد بود.

برخی مبصرین و کارشناسان فوتبال مثل محمود سیدی، کمک مربی پیشین تیم ملی فوتسال افغانستان به صدای امریکا گفت که با توجه به توانایی و تجربۀ تیم ارجنتاین، تلاش شود خط دفاعی افغانستان منسجم تر بازی کند.

پیروزی در برابر ارجنتاین، افغانستان را به دور حذفی صعود می دهد اما در صورت مساوی، هر دو تیم افغانستان و ارجنتاین فرصت بیشتری برای صعود به دست خواهند آورد. شکست برای هر یک از تیم ها، سرنوشت صعود را به رقابت سومی گروهی گره خواهد زد.

دور دوم رقابت های گروهی جام جهانی فوتسال روز سه شنبه ۱۷ سپتمبر آغاز شد و قرار است تیم های کوستاریکا – هالند و اوزبیکستان – پاراگوای در شهر تاشکند و تیم های برازیل – کروشیا و تایلند – کیوبا در شهر بخارای اوزبیکستان به مصاف هم بروند.

گروه

XS
SM
MD
LG