لینک های دسترسی

Breaking News

شاخهٔ نظامی حماس: تقریباً ۵۰ گروگان اسراییلی در حملات هوایی کشته شده اند


شاخهٔ نظامی گروه حماس روز پنجشنبه ۲۶ اکتوبر (چهارم عقرب) اعلام کرد که "تقریباً ۵۰" گروگان اسراییلی که از زمان حمله این گروه بر اسراییل در هفتم اکتوبر در نوار غزه نگهداری می‌شدند، در حملات نیروهای اسراییلی کشته شده اند.

این گروه در بیانیه‌ای در تلگرام نگاشته است: "لواهای القسام (شاخه نظامی حماس) تخمین می‌زند که تعداد اسرای صهیونیستی که در اثر حملات و کشتارهای صهیونیست‌ها در نوار غزه به هلاکت رسیده اند به ۵۰ نفر رسیده است."

تاکنون این ادعا به گونهٔ رسمی تایید نشده است.

تندروان گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر از نوار غزه بالای اسراییل حمله کردند که به گفتهٔ مقامات اسراییل، کم از کم ۱۴۰۰ نفر را کشتند.

اسراییل نیز در حملات متقابل انتقام‌جویانه، حملات هوایی و توپخانه‌ای شدید را بالای نوار غزه آغاز کرد. به گفتهٔ وزارت صحت نوار غزه که در کنترول گروه حماس قرار دارد، این حملات تا حالا سبب کشته شدن بیش از ۷۰۰۰ نفر شده که اکثر آنان زنان و کودکان اند.

اردوی اسراییل اعلام کرده است که حماس در جریان حمله بر اسراییل ۲۲۴ نفر را گروگان گرفته است.

دانیل هگاری، سخنگوی اردوی اسراییل به خبرنگاران گفت: "ما به خانواده های ۲۲۴ گروگان اطلاع داده ایم. این تعداد بر اساس اطلاعاتی که به دست می آوریم در حال تغییر است."

او گفت: "این آمار تغییر خواهد کرد. تلاش برای بازگرداندن گروگان‌ها اولویت اصلی ما است."

گروه حماس تاکنون چهار تن از گروگان‌ها را آزاد کرده است.

براساس آمار حکومت اسراییل که به گونهٔ مستقل تایید نشده، کم از کم نیمی از گروگان‌ها اتباع خارجی استند و یا تابعیت دوگانه دارند.

حماس پیش از این تهدید کرده بود که اگر اسراییل غیرنظامیان را بدون هشدار قبلی آماج حمله قرار بدهد، در مقابل هر حمله، یک گروگان را خواهد کشت.

گروه

XS
SM
MD
LG