لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین: درگیری اسراییل و حماس ممکن فراتر از شرق میانه گسترش یابد


ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه، روز چهارشنبه ۲۵ اکتوبر (سوم عقرب) هشدار داد که درگیری اسراییل و حماس می‌تواند فراتر از شرق میانه گسترش یابد و افزود که زنان، کودکان و افراد بی‌گناه در غزه نباید به دلیل جنایات دیگران مجازات شوند.

پوتین در نشستی با رهبران مذهبی روسیه گفت که خونریزی در منطقه باید متوقف شود و اگر این کار انجام نشود، خطر شعله‌ور شدن جنگ بسیار گستردتر وجود دارد.

او گفت: "وظیفه امروز ما، توقف خونریزی و خشونت است، در غیر این صورت، تشدید بیشتر بحران، مملو از پیامدهای شدید و بسیار خطرناک و مخرب خواهد بود."

پوتین همچنین غرب را مورد انتقاد قرار داد و گفت که برخی از نیروهای ناشناس به دنبال تحریک بیشتر تنش و کشاندن هر چه بیشتر کشورها و مردمان دیگر به درگیری هستند.

به گفته او، هدف این است که "یک موج واقعی هرج و مرج و نفرت متقابل نه تنها در شرق میانه بلکه بسیار فراتر از مرزهای آن راه‌اندازی شود."

پوتین گفت که مسکو همچنان از راه‌حل دو کشور –اسراییل و فلسطین - دفاع می‌کند و افزود که اسراییل اشتباه می‌کند که برای انتقام قتل عام و گروگان‌گیری شهروندان اسراییلی توسط حماس، به بمباران غزه ادامه می‌دهد.

او گفت: "همچنین برای ما روشن شده که افراد بی‌گنا نباید بخاطر جنایات دیگران مسوول شناخته شوند."

ادعاهای پوتین در حالی مطرح می‌شود که روسیه نیز به ارتکاب جنایات جنگی در جریان جنگ اوکراین از جمله کشتار عامدانه، شکنجه و اخراج و انتقال اجباری کودکان اوکراینی متهم است.

محکمهٔ بین المللی جرایم در ماه مارچ اعلام کرد که حکم بازداشت پوتین و ماریا لووا-بلووا، کمیشنر حقوق کودکان ریاست جمهوری روسیه، را به دلیل ''اخراج غیرقانونی" کودکان اوکراینی صادر کرده است.

مقامات اوکراینی می گویند که بیش از ۱۶ هزار کودک اوکراینی به طور جبری به روسیه یا مناطق تحت کنترول روسیه انتقال داده شده اند.

روسیه اذعان کرده است که هزاران کودک را از اوکراین منتقل کرده است، اما می‌گوید که این کار منحصراً برای محافظت از یتیمان و کودکان رها شده در منطقهٔ جنگ انجام شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG