لینک های دسترسی

Breaking News

حماس: اگر فشار نظامی اسراییل ادامه یابد، گروگان‌ها در'تابوت‌ها' برخواهند گشت


بخش نظامی حماس روز دوشنبه دوم سپتمبر (۲۳ سنبله) هشدار داد که اگر فشار نظامی اسراییل در نوار غزه ادامه یابد، گروگان‌ها ''در تابوت‌ها'' به اسراییل بر خواهند گشت.

این گروه گفت که به جنگجویان شان که از گروگانان محفاظت می‌کنند "دستورهای جدید" داده شده است که در صورت نزدیک‌تر شدن نیروهای اسراییلی، چه باید کنند.

ابوعبیده، سخنگوی بخش نظامی حماس-عزالدین القسام- با نشر اعلامیه‌ای گفت: ''اصرار نتنیاهو [صدراعظم اسراییل] برای آزادی زندانیان از طریق فشار نظامی به جای عقد توافق، به این معنا است که آنها (گروگان‌ها) در داخل تابوت‌ها به آغوش خانواده‌های شان بر خواهند گشت.''

این درحالی است که صدر اعظم اسراییل گفت که اجساد شش گروگان اسراییلی که در آخر هفته از نوار غزه پیدا شدند، توسط تندروان حماس کشته شده‌ اند.

اما حماس گفته است که آنان در نتیجهٔ گلوله‌باری و بمباردمان نیروهای اسراییل کشته شده اند.

نتنیاهو روز دوشنبه گفت که تندروان حماس بالای گروگان‌ها از ''پشت سر'' فیر کردند. صدراعظم اسراییل در یک کنفرانس خبری گفت:‌ ''این قاتلان شش نفر از گروگان‌های ما را اعدام کردند.''

وزارت خارجهٔ اسراییل نیز در رسانه‌ٔ اجتماعی ایکس نوشته است: ''در کالبد شکافی که در مرکز ملی طب عدلی انجام شد، مشخص شد که شش گروگان اسراییلی توسط تروریست‌ها با چندین گلوله از فاصله نزدیک به قتل رسیده‌ اند. بر اساس تحقیقات طب عدلی، قتل گروگان‌ها حدود ۴۸ تا ۷۲ ساعت قبل از معاینه و در ساعات اولیه صبح پنجشنبه تا جمعه رخ داده است.''

پس از آنکه حکومت اسراییل کشته شدن شش گروگان‌ را اعلام کرد، این موضوع سبب خشم مردم در آن کشور شد و ده‌ها هزار اسراییلی در روز‌های یکشنبه و دوشنبه بر ضد نتنیاهو مظاهره کردند.

معترضان خواهان توافق آتش‌بس با گروه حماس شدند تا گروگان باقیمانده از نزد حماس آزاد شوند. به گفتهٔ نظامیان اسراییل، ۹۷ نفر هنوز هم در اسارت حماس قرار دارند، به شمول ۳۳ گروگانی که کشته شده‌ اند.

پس از آنکه هزاران اسراییلی برای دومین روز پیهم در تل ابیب از حکومت آن کشور انتقاد کردند، نتنیاهو به خاطر اینکه قادر نشد زندگی گروگان‌ها را نجات بدهد، عذر خواهی کرد، اما در عین حال، مردم را به وحدت و یکپارچگی دعوت کرد.

صدراعظم اسراییل همچنین از جامعهٔ بین المللی خواست تا بر حماس فشار بیشتر وارد کند تا جنگی که با حملات هفتم اکتوبر سال گذشته بر جنوب اسراییل آغاز شد، پایان یابد.

جنگ در غزه پس از آن آغاز شد که گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر سال گذشته بر اسراییل حمله کرد و به گفتهٔ مقامات اسراییلی حدود ۱۱۹۸ نفر را کشت که اکثریت شان غیرنظامیان بودند.

اسراییل پس از آن دست به حملات انتقاجویانه زد. وزارت صحت غزه بدون تفکیک نظامیان گفته است که در این حملات نزدیک به ۴۱‍ هزار نفر تا حالا کشته شده که به گفتهٔ ملل متحد اکثریت شان زنان و کودکان اند. علاوه بر آن، در این حملات بیش از ۹۱ هزار فلسطینی زخمی شده‌ اند.

بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG