لینک های دسترسی

Breaking News

کاملا هریس رسماً نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده شد


کاملا هریس، نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده
کاملا هریس، نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده

کاملا هریس، معاون رییس جمهور ایالات متحده، پنجشنبه شب ۲۲ اگست (اول سنبله) در روز اخیر کنوانسیون ملی حزب دموکرات در شهر شیکاگوی ایالت ایلینوی، رسماً نامزدی این حزب را برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده پذیرفت.

هریس گفت: "از طرف تمام مردم، از طرف تمامی امریکایی‌ها، صرف نظر از حزب، نژاد، جنسیت... از طرف امریکایی‌ها مانند آنانی که من با آنان بزرگ شدم، مردمانی که سخت‌ کار می‌کنند، رویا‌های شان را دنبال می‌کنند و از همدیگر مراقبت می‌کنند، از طرف تمامی کسانی که حکایت شان تنها می‌تواند در عالی‌ترین کشور روی زمین نوشته شود، من نامزدی شما را برای ریاست جمهوری ایالات متحده می‌پذیرم."

هریس در جریان سخنرانی‌اش در مورد خانواده‌ و فعالیت‌هایش نیز صحبت کرد.

سخنرانی هریس ۵۹ ساله، کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان را که از چهار روز به اینسو ادامه داشت، پایان بخشید، جاییکه هزاران فعال و مقامات منتخب ایالت‌ها حضور داشتند.

پس از کناره‌ گیری جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، از ادامه مبارزات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ امریکا، او حمایت‌‌اش را از کاملا هریس اعلام کرد.

هریس که قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۹ به حیث سناتور از حزب دموکرات ایفای وظیفه می‌کرد، نخستین زنی بود که در جنوری ۲۰۲۰ منحیث معاون رییس جمهور امریکا، سوگند یاد کرد.

او در سال ۲۰۱۷ به حیث سناتور دموکرات از ایالت کالیفورنیا انتخاب شده و به واشنگتن آمد.

هریس همچنین نخستین سیاهپوست امریکایی و هندی-جامیکایی‌تبار است که در دومین موقف برتر ایالات متحده-معاون رییس جمهور امریکا- ایفای وظیفه کرده است.

مادر هریس که در سال ۲۰۰۹ درگذشت، متخصص سرطان پستان بود و از هند به ایالات متحده مهاجرت کرده بود. پدر کاملا هریس اقتصاددان بود و از جامیکا به امریکا آمده بود. هریس در اکتوبر ۱۹۶۴ میلادی در شهر سانفرانسیسکوی ایالت کالیفورنیا متولد شد.

هریس از رشته حقوق پوهنتون کالیفورنیا فارغ شده و در سال ۱۹۹۰ منحیث معاون سارنوال المیدا ایفای وظیفه کرد. او از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ به حیث سارنوال یکی از حوزه‌های سانفرانسیسکو کار کرد و از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ به عنوان لوی سارنوال ایالتی مصروف کار بود.

هریس در مبارزات انتخاباتی درون حزبی دموکرات‌ها برای کسب نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، نیز به رقابت آغاز کرده بود، اما چندی بعد از نامزدی خود منصرف شد و در نهایت به حیث معاون بایدن در انتخابات شرکت کرد.

کنوانسیون ملی حزب جمهوریخواه در ماه جولای در شهر ملواکی ایالت وسکانسن برگزار شد که در آن اعضای این حزب از دونالد ترمپ به صفت نامزد این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده اعلام حمایت کردند.

قرار است، دونالد ترمپ و کاملا هریس در انتخابات ریاست جمهوری پنجم نومبر سال جاری با هم رقابت کنند.

گروه

XS
SM
MD
LG