لینک های دسترسی

Breaking News

ایالت‌های سرنوشت‌ساز در انتخابات امسال در امریکا کدام‌ها اند؟


رقابت نامزدان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در هفت ایالت تنگاتنگ است و انتظار می‌رود که در دو و نیم ماه آینده این ایالت‌ها شاهد بیشترین گردهمایی‌های انتخاباتی باشد
رقابت نامزدان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در هفت ایالت تنگاتنگ است و انتظار می‌رود که در دو و نیم ماه آینده این ایالت‌ها شاهد بیشترین گردهمایی‌های انتخاباتی باشد

سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری نومبر ۲۰۲۴ ایالات متحده به احتمال زیاد با نتایج انتخابات در هفت ایالت کلیدی گره خورده است که رقابت سیاسی در آن تنگاتنگ بوده و نامزدان هر دو حزب -دموکرات و جمهوریخواه – وقت بیشتری را به راه اندازی کارزارهای انتخاباتی در این ایالت‌های سرنوشت ساز صرف خواهند کرد.

دونالد ترمپ، نامزد حزب جمهوریخواه، روز دوشنبه به اعضای انجمن گارد ملی ایالات متحده در شهر دیترویت و روز سه شنبه در یک فابریکهٔ فولاد در شهر پوترویل ایالت میشیگن سخنرانی خواهد کرد. این هفتمین حضور ترمپ در میشیگن در سال روان است. ترمپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ در میشیگن برنده شده بود، اما در انتخابات ۲۰۲۰ جو بایدن، رقیب دموکرات ترمپ، برندهٔ انتخابات در این ایالت شد.

جیمز دیوید ونس، معاون تکت انتخاباتی ترمپ، نیز روز سه شنبه گردهمایی انتخاباتی را در شهر بیگ رپیدز ایالت میشیگن برگزار می‌کند.

سپس، دونالد ترمپ از میشیگن رهسپار ایالت ویسکانسن شده و در شهر له کروس به رای‌دهندگان امریکایی به ایراد خطابه خواهد پرداخت. او روز جمعه در یک گردهمایی انتخاباتی در شهر جانستن ایالت پنسلوانیا شرکت کرده و سپس به واشنگتن برگشته و با یک گروه محافظه کار مسما به "مادران برای آزادی" صحبت خواهد کرد.

کاملا هریس، نامزد حزب دموکرات و معاونش تم والز، روز چهارشنبه سفر شان را توسط بس به چندین شهر ایالت جورجیا آغاز کرده و در پایان این سفر شام پنجشنبه در شهر سوانا گردهمایی انتخاباتی را برگزار خواهند کرد.

از آغاز سال روان تا کنون، این هفتمین بار است که هریس به جورجیا سفر می‌کند و دومین بار است که در شهر سوانا در این ایالت حضور می‌یابد.

پیش از برگزاری کنوانسیون ملی حزب دموکرات که هفتهٔ گذشته در شهر شیکاگو برگزار شد، نظرپرسی‌های عامه نشان می‌داد که هریس در مقایسه با ترمپ اندکی پیشتاز بود. اکنون آخرین نظرپرسی‌ها نشان می‌دهد که هریس در سطح کشور در مقایسه با ترمپ دو تا سه درصد پیشتاز است.

اما چهار ایالتی که هریس و ترمپ در هفتهٔ جاری در آن کمپاین‌های انتخاباتی را راه اندازی می‌کنند و نیز ایالت‌های کارولینای شمالی، اریزونا و نوادا برای این دو نامزد از اهمیت خاص برخوردار است و به نظر می‌رسد که هر دو نامزد و معاونان شان تا روز برگزاری انتخابات – پنجم نومبر – وقت بیشتری را صرف راه اندازی کارزارها و برگزاری گردهمایی‌های انتخاباتی در این هفت ایالت کنند.

رای‌دهی پیش از وقت در شماری از ایالت‌های ایالات متحده سر از دو هفتهٔ اخیر ماه سپتمبر آغاز خواهد شد.

ایالت‌هایی که رقابت انتخاباتی دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در آن تنگاتنگ است، نقش بسیار مهم و کلیدی در نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده بازی می‌کند، زیرا بر اساس قانون انتخابات ایالات متحده، برندهٔ اکثریت آرای هر ایالت، برندهٔ تمام آرای آن ایالت می‌باشد.

روزنامهٔ واشنگتن پست گزارش داده است که نظرپرسی این رسانه نشان می‌دهد که هریس با تفاوت اندک در مقایسه با ترمپ در ایالت‌های ویسکانسن، میشیگن و پنسلوانیا پیشتاز است، حالانکه در چهار ایالت دیگر – نوادا، اریزونا، جورجیا و کارولینای شمالی- ترمپ اندکی پیشتاز است.

گروه

XS
SM
MD
LG