لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات صحت غزه: تعداد کشته شدگان جنگ به ۷۷۰۷ نفر رسیده است


به دنبال تشدید حملات نظامیان اسراییل بر نوار غزه، مقامات وزارت صحت غزه می‌گویند که شمار کشته شدگان حملات اسراییل به بیش از ۷۷۰۰ نفر رسیده است.

مقامات وزارت صحت غزه که زیر کنترول گروه حماس قرار دارد، روز شنبه ۲۸ اکتوبر (ششم عقرب) گفتند که از آغاز حملات هوایی و توپخانه‌ای اسراییل بر این منطقه، تا حالا هفت هزار و۷۰۳ نفر کشته شده اند که بیش از ۳۵۰۰ این قربانیان را کودکان تشکیل می‌دهند.


پس از آنکه اسراییل در سال ۲۰۰۵ میلادی به طور یکجانبه از نوار غزه بیرون شد،‌ درگیری اخیر میان اسراییل و حماس موجب بیشترین تلفات در نوار غزه شده است.‌

اردوی اسراییل ناوقت روز جمعه گفت که نیروهای هوایی و زمینی اسراییل عملیات‌های خود را در نوار غزه گسترش داده است.

دانیل هگری، سخنگوی اردوی اسراییل، شام جمعه گفت که نیروهای نظامی آن کشور حملات شان را در غزه تشدید کرده و تلاش می‌کنند حملات گسترده به تونل‌ها و زیربناهای حماس در نوار غزه را هدف قرار بدهند..

به گفتهٔ مقامات فلسطین، از آغاز حملات اسراییل بر نوار غزه که در پی حملات غیر منتظره حماس بر اسراییل تا حالا ادامه یافته است، صد‌ها ساختمان آتش گرفته و هزاران خانهٔ رهایشی ویران شده اند.

تندروان گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر از نوار غزه بالای اسراییل حمله کردند که به گفتهٔ مقامات اسراییل، کم از کم ۱۴۰۰ نفر را کشتند و ۲۲۲ نفر را گروگان گرفتند.

اسراییل نیز در حملات متقابل انتقام‌جویانه، حملات هوایی و توپخانه‌ای شدید را بالای نوار غزه آغاز کرد. به گفتهٔ وزارت صحت نوار غزه این حملات تا حالا سبب کشته شدن بیش از ۷۷۰۰ نفر شده که اکثر آنان زنان و کودکان اند.

شاخهٔ نظامی گروه حماس روز پنجشنبه ۲۶ اکتوبر اعلام کرد که "تقریباً ۵۰" گروگان اسراییلی که از زمان حمله این گروه بر اسراییل در هفتم اکتوبر در نوار غزه نگهداری می‌شدند، در حملات نیروهای اسراییلی کشته شده اند.

یک روز پیش از این،‌ نظامیان اسراییل حماس را متهم کرد که از شفاخانه‌های نوار غزه سوی استفاده می‌‌کنند و از آنجا حملات خود بر اسراییل را انجام می‌دهد.

دانیل هگری، سخنگوی اردوی اسراییل، به خبرنگاران گفت: "حماس از داخل شفاخانه های غزه عملیات نظامی را انجام می‌دهد." هگری همچنین گفت که حماس از مواد سوختی که در مراکز صحی ذخیر شده است، در عملیات نظامی خود علیه اسراییل استفاده می کند.

اما عزت الرشق، یک عضو ارشد دفتر سیاسی حماس، با رد این اتهام گفت: "آنچه سخنگوی اردوی دشمن بیان کرد، هیچ مبنایی حقیقی ندارد." او اسراییل را متهم کرد که با وارد کردن این گونه اتهامات "راه را برای کشتار جدید علیه مردم ما هموار می کند."

گروه

XS
SM
MD
LG