لینک های دسترسی

Breaking News

مکرون: اگر هدف اسراییل نابودی کامل حماس باشد، جنگ ۱۰ سال دوام خواهد کرد


امانویل مکرون، رییس‌ جمهور فرانسه روز شنبه، دوم دسمبر (۱۱ قوس) گفت که درباره از سرگیری درگیری‌ها در غزه "بسیار نگران" است و برای کمک به تلاش‌ها برای بازگرداندن آتش‌بس بین اسراییل و حماس، راهی قطر شده است.

مکرون در کنفرانس بین‌المللی اقلیم در شهر دوبی، امارات متحده عرب گفت که برای دستیابی به آتش‌بس دایمی در غزه، باید تلاش‌ها دو برابر شود و همه گروگان‌ها آزاد شوند.

با وجود اینکه بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل گفته که تا رسیدن به اهدافش در غزه خواهد جنگید، رییس جمهور فرانسه از این کشور خواست تا اهداف خود را در مورد حماس روشن کند.

مکرون گفت: "ما در لحظه‌ای قرار داریم که مقامات اسراییل باید اهداف و هدف نهایی خود را به وضوح بیان کنند. نابودی کامل حماس. آیا کسی فکر می‌کند این امکان پذیر است؟ اگر اینطور باشد، جنگ ده سال ادامه خواهد داشت."

رییس جمهور فرانسه در سخنان خود همچنان گفت که اگر اسراییل بخواهد امنیت خود را "به قیمت جان فلسطینی‌ها به دست آورد، امنیت دایمی برای اسراییل در منطقه وجود نخواهد داشت."

آتش‌بس موقت بین اسراییل و حماس روز گذشته پایان یافت. اسراییل و حماس یکدیگر را به نقض آتش‌بس مقصر خوانده اند.

این در حالی است که به دلیل کشته‌شدن بسیاری از غیرنظامیان در جنگ غزه، فشارها بر اسراییل افزایش یافته است.

وزارت صحت عامه غزه اعلام کرد که از زمان پایان آتش‌بس هفت روزه میان حماس و اسراییل، حداقل ۲۰۰ فلسطینی کشته شده اند.

مقامات اسراییلی گفته اند که به تاریخ هفتم اکتوبر تندروان حماس ۱۲۰۰ نفر را در اسراییل کشتند و در پاسخ، نیروهای اسراییلی شروع به بمباران غزه کردند که به گفتهٔ گروه حماس در آن ۱۵هزار و ۲۰۰ نفر کشته شده اند که ۷۰ درصد آنها زنان و کودکان اند.

گروه

XS
SM
MD
LG