لینک های دسترسی

Breaking News

جنرال منیر: مهاجران خارجی فاقد اسناد تاثیر منفی بر امنیت و اقتصاد پاکستان دارند


Pakistan Army Chief
Pakistan Army Chief

جنرال عاصم منیر، لوی درستیز قوای مسلح پاکستان از تصمیم حکومت موقت مبنی بر اخراج مهاجران فاقد اسناد قانونی اقامت از این کشور دفاع کرد و گفت که مهاجران خارجی غیرقانونی تاثیر منفی بر امنیت و اقتصاد پاکستان دارند.

دفتر مطبوعاتی اردوی پاکستان روز پنجشنبه هفتم دسمبر (۱۶ قوس) در اعلامیه‌ای به نقل از جنرال منیر گفت که پاکستان با افتخار مهاجرین خارجی بدون مدرک را با عزت به کشورهایشان بازمی‌گرداند.

او گفته است: "تصمیم حکومت برای بازگرداندن آنها [مهاجران غیرقانونی] بر اساس منافع پاکستان است، مهاجران خارجی غیرقانونی بر اساس معیارهای تعیین‌شده با کرامت و محترمانه به کشورهایشان بازگردانده می‌شوند".

جنرال منیر روز پنجشنبه در نشست اولین کارکنان ملی در ایالت خیبر پشتونخواه گفت: "مهاجران خارجی فاقد مدارک قانونی بر امنیت و اقتصاد پاکستان تاثیر جدی می‌گذارند."

پاکستان به مهاجران افغان فاقد اسناد قانونی اقامت هشدار داده بود که تا اول ماه نومبر این کشور را ترک کنند، در غیر آن بازداشت شده و اخراج خواهند شد. حکومت پاکستان گفته است که ۱.۷ میلیون شهروند افغانستان بدون داشتن مدارک قانونی اقامت در پاکستان به سر می‌برند.

آصف درانی، نمایندهٔ ویژه پاکستان برای افغانستان روز چهارشنبه ششم دسمبر (۱۵ قوس) گفت که از اول ماه نومبر به اینسو حدود ۴۵۰ هزار شهروند افغانستان به کشور شان برگشته اند.

تصمیم حکومت موقت پاکستان مبنی بر اخراج پناهجویان بدون مدارک قانونی، به شمول حکومت طالبان با واکنش سازمان ملل متحد و نهادهای بین‌المللی حقوق بشر مواجه شده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان در اعلامیه‌ای از تمامی کشورهایی که مهاجران افغان در آن زندگی می‌کنند، خواست تا افغان‌ها را مجبور به بازگشت اجباری نکنند.

همچنان چندین نهاد سازمان ملل متحد تصمیم برای اخراج دسته جمعی مهاجران افغان از پاکستان را محکوم کرده و از این کشور خواسته اند که طرح اخراج مهاجران افغان را لغو کند.

حکومت پاکستان می‌گوید که در حال حاضر بیش از چهار میلیون مهاجر افغان در این کشور زندگی می‌کنند که از این میان یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر فاقد مدارک اقامت قانونی هستند.

هفته گذشته محکمه عالی پاکستان ضمن بررسی دادخواستی علیه اخراج مهاجران افغان از این کشور گفت که پاکستان به کنوانسیون‌های سازمان ملل متحد در زمینه حمایت از پناهجویان متعهد است و در این زمینه اطلاعیه‌ای را به حکومت صادر کرد.

گروه

XS
SM
MD
LG