لینک های دسترسی

Breaking News

امدادگران: حملات اسراییل بر یک مکتب در غزه ۱۹ کشته برجا گذاشت


اجساد شماری از افرادی که در حملات روز شنبه اسراییل در غزه کشته شدند
اجساد شماری از افرادی که در حملات روز شنبه اسراییل در غزه کشته شدند

ادارهٔ دفاع مدنی غزه روز شنبه ۲۱ سپتمبر (۳۱ سنبله) گفت که در اثر حملات هوایی اسراییل بر یک مکتب که به پناهگاه آوارگان تبدیل شده است، دست‌کم ۱۹ نفر کشته شدند،‌ اردوی اسراییل گفته‌‌ که تندروان گروه حماس را آماج حملات قرار داده است.

محمود بصل، سخنگونی ادارهٔ دفاع مدنی غزه، گفته است که کشته شدگان "شامل ۱۳ کودک و شش زن، به شمول یک خانم باردار می‌شود."

او همچنین گفت که این حملات هوایی اسراییل بر مکتب الزیتون واقع در غزه صورت گرفت که علاوه بر ۱۹ کشته، نزدیک "به ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند که نه کودک نیاز به قطع اعضای بدن شان وجود دارد."به گفتهٔ بصل، هزاران آوارهٔ فلسطینی به این مکاتب پناه برده اند.


اما اردوی اسراییل با نشر اعلامیه‌ای گفته است که نیروهای هوایی آن کشور، حملات دقیق را بر تروریست‌هایی انجام داده‌اند که از داخل مرکز یک فرماندهی حماس در شهر غزه فعالیت می‌کردند.

به گفتهٔ نظامیان اسراییلی، تندروان حماس در مکتب الفلاح که در مجاورت ساختمان‌های مکتب الزیتون موقعیت دارند، حضور داشتند.

یک خبرنگار خبرگزاری فرانس پرس در ساحه تایید کرد که مکتب الزیتون هدف حملات قرار گرفته است.

شاهدان گفته‌اند که قبل از این حملات هوایی، کودکان در صحن این مکتب گردهم جمع شده بودند تا کمک‌های بشری را از یک سازمان غیرحکومتی به دست‌ بیاورند.

نظامیان اسراییل در مورد تلفات ناشی از این حملات هوایی تبصره نکرده‌اند، اما گفته‌اند اقدامات متعدد از جمله استفاده از مهمات دقیق، نظارت هوایی و استخبارات اضافی را روی دست گرفتند تا آسیب به غیرنظامیان را به حداقل برسانند.

بر اساس گزارش‌ها، از آغاز عملیات نظامی اسراییل بر ضد گروه حماس که در پی حملات این گروه جنوب اسراییل راه‌ اندازی شد، مکاتب در غزه بار‌ها آماج حملات مرگبار قرار گرفته‌اند، مکاتبی که به پناهگاه‌های آوارگان تبدیل شده‌اند.

پیش از این، نیروهای هوایی اسراییل به تاریخ ۱۱ سپتمبر بر مکتب الجونی که ملل متحد مدیریت آن بر عهده دارد، حمله کردند، حمله‌ای که خشم بین المللی را بر انگیخت. در این حمله ۱۸ نفر به شمول شش کارمند ملل متحد کشته شدند.

اردوی اسراییل گروه حماس را متهم می‌کند که در ساختمان‌های مکاتب پنهان می‌شوند، جایی که آوارگان فلسطینی پناه آورده‌اند، اتهامی که تندروان این گروه‌ آنرا رد کرده‌اند.

پس از حملات حماس بر جنوب اسراییل که عملیات نظامی اسراییل در غزه را به دنبال داشت، بخش اعظم جمعیت ۲.۴ میلیون نفر غزه دست‌کم یکبار از خانه‌های شان بی جا شده‌اند.

حملات انتقامجویانۀ اسراییل بر غزه پس از آن آغاز شد که جنگجویان حماس در جریان حملۀ هفتم اکتوبر سال گذشته بر اسراییل، به گفتهٔ مقام‌های اسراییلی، حدود ۱۱۹۸ نفر عمدتاً غیرنظامیان را کشته و ۲۵۱ نفر دیگر را گروگان گرفتند که از این میان ۹۷ گروگان، به شمول ۳۹ نفر که به گفته نظامیان کشته شده‌ اند، در اسارت حماس قرار دارند.


وزارت صحت غزه بدون تفکیک نظامیان از غیرنظامیان گفته است که از آغاز عملیات نظامی اسراییل در غزه،‌ دست‌کم ۴۱۳۹۱ نفر کشته شده‌اند. ملل متحد این رقم کشته شدگان را معتبر خوانده است.

گروه

XS
SM
MD
LG