لینک های دسترسی

Breaking News

یونیسف: ۲۳.۳ میلیون افغان در سال ۲۰۲۴ نیازمند کمک‌های بشری خواهند بود


صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان (یونیسف) می‌گوید که در افغانستان، ۲۳.۳ میلیون نفر از جمله ۱۲.۶ میلیون کودک در سال ۲۰۲۴ به کمک‌های بشری نیاز خواهند داشت.

نیسان صهبا، مدیر ارتباطات و حمایت جهانی یونیسف امروز چهارشنبه ۱۳ دسمبر (۲۲ قوس) در پیام ویدیویی در شبکه اجتماعی ایکس گفت که بسیاری از خانواده‌ها و اکثر کودکان، در سراسر افغانستان برای تامین نیازهای اولیه خود سخت در تلاش هستند.

او افزود: "همانطور که ما امسال درخواست بشردوستانه را برای کودکان راه اندازی می‌کنیم، لطفاً کودکان افغانستان را فراموش نکنید".

بر اساس طرح "اقدام بشردوستانه برای کودکان"، یونیسف در سال ۲۰۲۴ برای تامین نیازهای بشردوستانه و اساسی ۱۹.۴ میلیون نفر در افغانستان ۱.۴ میلیارد دالر تقاضا کرده است.

این اداره ملل متحد امروز در فراخوانش گفت که نیازمندی‌ها عمدتاً ناشی از تاثیرات باقیمانده یک درگیری طولانی، شوک‌های شدید اقلیمی و افت شدید اقتصادی کشور است که سطح بلند بیکاری بر این نیازمندی‌ها افزوده است.

یونیسف گفته است که طرد زنان و دختران از بیشتر جنبه‌های زندگی، از جمله آموزش و نیروی کار، خطرات حفاظتی آنان را به میزان قابل توجهی افزایش داده و وضعیت بشردوستانه بسیار چالش برانگیز را بدتر کرده است.

این صندوق گفته است که فقدان سرمایه‌گذاری در خدمات عمومی به بدتر شدن ارایه خدمات اساسی، به ویژه در بخش‌های حفظ الصحه و بهداشت، کمک کرده است و مانع از توانایی جوامع آسیب‌پذیر برای بهبودی از شوک‌ها و ایجاد انعطاف‌پذیری شده است.

مدیر ارتباطات و حمایت جهانی یونیسف افزود که در پاسخ به بحران‌های طولانی، پیچیده و چند وجهی که افغانستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، یونیسف به نیازهای حاد بشردوستانه پاسخ می‌دهد و نیازهای اساسی و چند بعدی جوامع را برآورده می‌کند.

اما صهبا تاکید کرده است که یونیسف به تنهایی نمی‌تواند که تمام نیازها را برآورده کند و در این راستا همکاری سایر نهادهای بین‌المللی و کشورهای جهان نیز نیاز است.

این اداره ملل متحد گفته است که در دو سال پس از تحولات سیاسی در افغانستان، واکنش‌های بشردوستانه تا حد زیادی از یک فاجعه جلوگیری کرده است، با این حال، به باور این نهاد، وضعیت برای افغان‌ها بسیار دشوار است.

به گفتۀ یونیسف،‌ سطح محرومیت در میان خانواده‌های افغان همچنان بالاست و میکانیزم مقابله با آن به پایان رسیده است، طوری که هم اکنون تنها ۱۶ درصد افغان‌ها می‌توانند نیازهای اساسی خود را برآورده کنند.

گروه

XS
SM
MD
LG