لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد: ۲۹.۴ میلیون افغان از کمک‌های بشری در ۲۰۲۳ بهره بردند


دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا) می‌گوید که در سال ۲۰۲۳ میلادی ۲۹.۴ میلیون نفر در افغانستان از کمک‌های بشری مستفید شدند که از این میان ۲۵.۵ میلیون نفر به گونه مستقیم و متباقی غیرمستقیم بهره بردند.

این ادارۀ ملل متحد امروز دوشنبه ۱۵ جنوری (۲۵ جدی) با نشر گزارشی گفت که از جنوری تا نومبر ۲۰۲۳، نهادهای امدادرسان در افغانستان از ۲۳.۸ میلیون نفر حمایت‌های غذایی و معیشتی کردند.

بر اساس گزارش، در این مدت ۱۵.۱ میلیون نفر در زمینه مراقبت‌های صحی، ۹.۶ میلیون نفر در زمینه آب و بهداشت و ۸.۷ میلیون نفر دیگر به شمول ۵.۳ میلیون کودک و زنان باردار و شیرده با کمک‌های غذایی تحت حمایت قرار گرفتند.

اوچا همچنان گفته است که در ۱۱ ماه سال گذشته، برای دو میلیون کودک زمینه حمایت حفاظتی و آموزش و برای ۸۱۲ هزار کودک دیگر سرپناه اضطراری و اقلام غیرغذایی فراهم شد.

گزارش گفته است: "بودجه برای این طرح‌ها متکی به ۸۵۰ میلیون دالر بود که از سال ۲۰۲۲ منتقل شد که با بودجه جدید ۱.۳ میلیارد دالر تا نومبر [کمتر از نصف بودجه مورد نیاز] در سال ۲۰۲۳ تکمیل شد."

به گفته اوچا،‌ به دلیل محدودیت منابع مالی ۱۸ میلیون نفر کمک غذایی دریافت نکردند و ۳.۴ میلیون نفر نصف جیره دریافت کردند.

در گزارش این اداره ملل متحد آمده است که ممنوعیت‌های موجود برای کار زنان افغان در موسسات غیرحکومتی و اداره‌های ملل متحد،‌ به پیچیدگی محیط عملیاتی و حفاظتی که از قبل چالش برانگیز بود، می‌افزاید.

در گزارش آمده است: "با وجود این آزمون‌ها ، جامعه بشردوستانه در حال تلاش برای پاسخگویی گسترده است و کیفیت را از طریق کاهش خطر و ابزارهای مشترک برای اطمینان از حداقل معیارها برای برنامه‌ریزی کیفیت در اولویت قرار می‌دهد."

بر بنیاد گزارش، میلیون‌ها نفری که طی سال گذشته کمک دریافت کردند، برای رفع نیازهای مختلف مانند غذا، پول نقد، مراقبت‌های بهداشتی، آموزش، سرپناه مناسب و دسترسی به آب به حمایت مستمر نیاز خواهند داشت.

علاوه بر این، عودت‌کنندگان از پاکستان و ایران، همچنان زلزله‌زدگان هرات به کمک فوری برای رفع نیازهای فوری و نجات دهنده نیاز دارند.

این در حالی است که ملل متحد از جمله ۲۳.۷ میلیون نفری که در سال ۲۰۲۴ میلادی در افغانستان به کمک‌های نجات‌دهنده بشری نیاز دارند، ۱۷.۳ میلیون نفر را برای دریافت کمک‌ها در اولویت قرار داده است.

گروه

XS
SM
MD
LG