لینک های دسترسی

Breaking News

مودی بزرگترین کارخانهٔ تولید هلیکوپتر هند را افتتاح کرد


هند روز دوشنبه ششم فبروری (۱۷ دلو) از بزرگترین کارخانهٔ تولید هلیکوپتر خود پرده برداشت که به گفتهٔ مقام‌های آن کشور قادر به تولید ۱۰۰۰ هلیکوپتر در یک‌ سال است.

حکومت هند با توجه به رقابت‌های جیوپولیتیک منطقه‌ای به ویژه جاه طلبی نظامی چین، بودجهٔ نظامی خود را در سال روان با ۱۳ درصد افزایش، به حدود ۲۰ میلیارد دالر رساند که تولید تسلیحات و جنگ افزار جدید نیز شامل آن می‌باشد.

با وصف ظرفیت داخلی برای صنایع دفاعی، هند یکی از بزرگترین واردکنندگان اسلحه در جهان است و به پیمانهٔ گسترده به جنگ افزار روسی متکی است. روسیه بزرگترین و قدیمی‌ترین صادر کنندهٔ اسلحه و جنگ افزار به هند است.

نرندرا مودی، صدر اعظم هند، در مراسم افتتاح این کارخانهٔ تولید هلیکوپتر در ایالت کرناتاکا گفت که چنین تاسیسات دفاعی به تدریج اتکای هند را به صنایع دفاعی کشورهای خارجی خواهد کاست.

مودی گفت: "خرسندم که صدها نوع اسلحه و سیستم‌های دفاعی – از تفنگ و تانک‌های عصری تعرضی گرفته تا کشتی‌های طیاره‌بردار، هلیکوپتر و طیاره‌های ترانسپورتی –اکنون در هند تولید می‌شود."

کارخانهٔ جدید هلیکوپترسازی هند که بزرگترین کارخانه ای از این نوع در آسیا خوانده شده است، ابتدا هلیکوپترهای سادهٔ طراحی شده در هند را تولید کرده و به تدریج تولیدات خود را با ساختن هلیکوپترهای پیشرفته که برای مقاصد مختلف استفاده شده می‌‌تواند، گسترش خواهد بخشید.

چند ماه پیش هند از طیاره‌ای پرده برداشت که توسط انجنیران دفاعی هند برای پرواز در ساحات مرتفع مانند هیمالیا طراحی شده است.

نظامیان هندی در سپتمبر ۲۰۲۲ نخستین کشتی طیاره بردار ساخت هند را معرفی کردند که گام مهم در راستای مقابله با حضور روزافزون نظامی چین در منطقهٔ اقیانوس هند پنداشته می‌شود.

هند که سومین اقتصاد بزرگ آسیا است، پس از آزمایش موفقانهٔ میزایل بالستیکی ساخت آن کشور که از یک زیردریایی هسته‌ای پرتاب شد، اکنون در زمرهٔ تنها شش کشور جهان قرار گرفته است که قابلیت انجام حملهٔ هسته‌ای در خشکه، بحر و هوا را دارند.

هند با چین و پاکستان که هر دو دارای تسلیحات هسته‌ای اند، چندین بار به خاطر مناقشات مرزی درگیر شده است.

XS
SM
MD
LG