لینک های دسترسی

Breaking News

تجاوز جنسی و قتل محصل طب؛ داکتران هندی دست به اعتصاب کاری زدند


داکتران هندی در شفاخانه‌های دولتی هند روز دوشنبه ۱۲ اگست (۲۲ اسد) در اعتراض به تجاوزجنسی و قتل یک محصل سال دوم طب، دست به اعتصاب کاری زده و خدمات غیرعاجل را متوقف کردند.

جسد این زن ۲۸ سالهٔ هندی روز جمعه در حالی به شفاخانه‌ای در شهر کلکتهٔ بنگال غربی انتقال یافت که نشانه‌هایی از خشونت در آن مشاهده می‌شد.

معاینات طب عدلی تایید کرد که بر وی تجاوز جنسی صورت گرفته و سپس به قتل رسیده است.

رسانه‌های محلی گزارش داده اند که پولیس یک مرد را در ارتباط به این رویداد بازداشت کرده است که بیماران را در صف‌های مزدحم شفاخانه رهنمایی می‌کرد. قربانی این رویداد در این همین شفاخانه مصروف فراگیری آموزش بود.

مظاهرات داکتران هندی که نخست در کلکته آغاز شده بود و اکنون به سایر بخش‌های این کشور گسترش یافته است. اعتراض کنندگان خواهان تامین عدالت و امنیت بهتر محل کار اند.

خشونت جنسی علیه زنان در هند به یک مشکل گسترده مبدل شده است. در این کشور که ۱.۴ میلیارد جمعیت دارد، در سال ۲۰۲۲ به گونهٔ اوسط روزانه حدود ۹۰ تجاوز جنسی گزارش شده بود.

اما داکتران می‌گویند که آنان با خشونت بیشتر در محلات کاری شان مواجه اند، به ویژه زمانی که به اعضای خانواده‌های بیماران خبر بد داشته می‌باشند.

سرویش پاندی، عضو فدراسیون انجمن داکتران تحت آموزش، گفت: "باید تدابیر امنیتی شدیدتر در شفاخانه اتخاذ شود و کمره‌های امنیتی باید نصب شود."

او افزود که داکتران معترض همچنان خواستار قانون مشخص برای حفاظت از کارمندان صحی در برابر خشونت‌های وظیفوی اند.

بر اساس یک نظرپرسی انجمن طبی هند، ۷۵ در صد داکتران در این کشور نوعی از خشونت را تجربه کرده اند.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش‌های هندوستان تایمز و فرانس‌‌پرس استفاده شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG