لینک های دسترسی

Breaking News

ایران سه کارمند طبی را به اتهام تجاوز جنسی بر زنان اعدام کرد


ایران به روز سه ‌شنبه چهارم جولای (۱۳ سرطان) سه نفر را به اتهام تجاوز جنسی بر زنان اعدام کرد.

مقام‌های ایرانی گفته اند که این افراد زنان را به یک "کلینیک جراحی پلاستیک جعلی" دعوت کرده و پس از تطبیق داروهای بی‌هوشی بر آنان تجاوز می‌کردند.

وبسایت میزان مربوط به وزارت عدلیهٔ ایران گزارش داد که این افراد در اواخر سال ۲۰۲۱ در ۱۲ قضیهٔ تجاوز جنسی در ولایت هرمزگان جنوبی مجرم شناخته شده بودند.

به گفتهٔ مجتبی قهرهانی، لوی سارنوال هرمزگان، سه نفری که "به شماری از زنان در سالن زیبایی غیررسمی تجاوز کرده بودند، صبح امروز در زندان بندرعباس اعدام شدند."

اعدام شدگان که نام‌های شان فاش نشده است، شامل یک معاون داکتر است. او متهم بود که "هفت زن را از طریق اعلانات آنلاین به کلینیک جراحی پلاستیکی دعوت کرده است" و پس از دادن داروهای بیهوشی بر آنها تجاوز جنسی کرده است.

بر اساس این گزارش، دو تن دیگر از اعدام شدگان پرستار هستند که به اتهام دست داشتن در پنج مورد تجاوز جنسی و سرقت دارو به دار آویخته شدند

سازمان حقوق بشر ایران مستقر در ناروی با نشر گزارشی از افزایش اعدام‌ها در ایران خبر داده و گفته است که در شش ماه نخست سال روان میلادی، کم از کم ۳۵۴ نفر در ایران اعدام شده اند.

این نهاد مدافع حقوق بشر همچنین گفته است که ایران در سال ۲۰۲۲، حداقل ۵۸۲ نفر را اعدام کرده که بالاترین میزان اجرای حکم اعدام در این کشور پس از سال ۲۰۱۵ محسوب می‌شود.

XS
SM
MD
LG