لینک های دسترسی

Breaking News

دانش‌آموز ۱۵ سالهٔ ایرانی زیر شکنجۀ قوای امنیتی ایران جان باخت - اتحادیهٔ معلمان


اسرا پناهی
اسرا پناهی

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران (اتحادیه معلمان) می‌گوید که اسرا پناهی، دانش آموز ۱۵ ساله ایرانی در جریان یورش نیروهای امنیتی به مکتب‌اش مورد ضرب وشتم قرار گرفته و جان باخته است.

این شورا از مقامات ایران خواسته است که از کشتن معترضان "بی گناه" خودداری کنند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران گفته است که اسرا به تاریخ ۱۳ اکتوبر پس از حمله "افسران با لباس شخصی" به مکتب شاهد در شمال غرب شهر اردبیل جان باخت.

در بیانیۀ شورا آمده است که دانش‌آموزان برای یک "رویداد ایدیالوژیک" به ساحه‌ای که به مرکز اعتراضات به مرگ مهسا امینی تبدیل شده، برده شده بودند و برخی از دانش آموزان شروع به شعار دادن علیه تبعیض و نابرابری کردند که با خشونت و توهین زنان حجاب پوش قرار گرفتند.

شورا در بیانیۀ خود گفته است که پس از بازگشتن به مکتب، آنها دوباره مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

در بیانیه آمده است که یکی از دانش‌آموزان به نام اسرا پناهی در شفاخانه فوت کرد و تعدادی از دانشجویان بازداشت شدند. بیانیه افزوده است که یکی دیگر از دانش‌آموزان در وضعیت کوما به سر می‌برد.

تلویزیون دولتی ایران بعداً مصاحبه‌ای با کاکای اسرا انجام داد. در مصاحبه کاکای او حمله قلبی را علت مرگ اسرا می‌خواند.

اما سایت دیدبان ایران به نقل از کاظم موسوی، نمایندهٔ مردم در پارلمان اردبیل نوشته است که گفته اسرا پس از بلعیدن چندین قرص دوا خودکشی کرده است.

این اظهارات خشم علی دایی ستاره بازنشسته فوتبال ایران را که خود اهل اردبیل است برانگیخته است. او در صفحهٔ انستاگرام خود که بیش از ۱۰ میلیون فالوور دارد اعلام کرده که گزارش‌ها درباره کشته شدن اسرا پناهی در یورش نیروهای امنیتی به مکتب این دانش‌آموز صحت دارد و ادعای این نماینده مجلس مبنی بر خودکشی او را شایعه خوانده است.

اعتراضات در ایران پس از آن آغاز شد که مهسا امینی به دلیل آنچه که بی‌حجابی عنوان شده، از سوی پولیس "گشت ارشاد" توقیف و سپس در نظارت پولیس جان باخت. طی این اعتراضات ده‌ها تن به شمول ۲۳ کودک کشته و صدها نفر بازداشت شده اند.

XS
SM
MD
LG