لینک های دسترسی

Breaking News

گروه داعش مسوولیت بم‌گذاری کابل را بر عهده گرفت


شاخهٔ خراسان گروه دولت اسلامی (داعش) مسوولیت بم‌گذاری روز گذشته در ساحهٔ دشت برچی کابل را بر عهده گرفته است که در آن یک نفر کشته و ۱۱ نفر دیگر زخمی شدند.

این گروه ناوقت یک شنبه ۱۱ اگست (۲۱ اسد) با نشر پیامی در شبکهٔ اجتماعی تلگرام گفت که "یک شیعه در بم‌گذاری توسط یک سرباز خلافت در پایتخت افغانستان کشته شد."

روز گذشته، خالد زدران، سخنگوی قوماندانی امنیه طالبان برای ولایت کابل، گفت: "در ساحۀ دشت برچی کابل ماین تعبیه شده در یک موتر مسافربری نوع مرسیدز منفجر شد که بر اساس معلومات اولیه یک نفر جان باخته و ۱۱ نفر دیگر زخمی شده اند."

زدران افزود که قربانیان این رویداد غیرنظامیان بوده و به گفتۀ او، مسوولان امنیتی به ساحه اعزام شده و تحقیقات جریان دارد.

شفاخانۀ ایمرجنسی در کابل در پیامی در شبکۀ ایکس نگاشته است: "هشت زخمی به شمول سه زن در مرکز جراحی ما منتقل شده اند که هفت نفر آنان به عملیات جراحی نیاز دارند. یکی از زخمی شدگان در وضعیت وخیم قرار دارد."

با وصف نگرانی سازمان ملل متحد و کشورهای غربی از افزایش فعالیت گروه داعش در افغانستان و گسترش آن به کشورهای منطقه و فراتر از آن، طالبان تهدید داعش را در افغانستان کم اهمیت جلوه داده اند.

گروه داعش در ماه می مسوولیت حمله بر سیاحان را نیز بر عهده گرفت که در آن شش نفر، به شمول سه شهروند خارجی کشته شدند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان روز جمعه نهم اگست (۱۹ اسد) در شبکه اجتماعی ایکس مدعی شد که نیروهای امنیتی طالبان با پدیده داعش در افغانستان به طور جدی مبارزه کرده اند و این گروه به شدت سرکوب شده است.

سخنگوی حکومت طالبان، در واکنش به هشدار یک مقام ملل متحد در مورد تهدید حملات داعش از افغانستان گفته است که نگرانی‌های کشورهای غربی و سازمان‌ها در مورد حضور گستردۀ داعش در افغانستان و افزایش تهدید این گروه، "بی‌اساس و ناشی از تبلیغات" است.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش فرانس‌پرس استفاده شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG