لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در دشت برچی؛ طالبان: یک نفر کشته و ۱۱ نفر دیگر زخمی شدند


این انفجار در ایستگاه تانک تیل در ساحۀ دشت برچی از مربوطات حوزۀ ۱۳ امنیتی شهر کابل به وقوع پیوسته است.
این انفجار در ایستگاه تانک تیل در ساحۀ دشت برچی از مربوطات حوزۀ ۱۳ امنیتی شهر کابل به وقوع پیوسته است.

مسوولان امنیتی حکومت طالبان روز یکشنبه ۱۱ اگست (۲۱ اسد) گفتند که در اثر انفجار بر یک موتر مسافربری شهری در غرب کابل یک نفر کشته و ۱۱ نفر دیگر زخمی شده اند.

شماری از باشندگان غرب کابل به صدای امریکا گفتند که این رویداد حوالی ساعت پنج عصر در ایستگاه تانک تیل در ساحۀ دشت برچی از مربوطات حوزۀ ۱۳ امنیتی به وقوع پیوست.

خالد زدران، سخنگوی قوماندانی امنیه طالبان برای کابل، گفت: "در ساحۀ دشت برچی کابل ماین تعبیه شده در یک موتر مسافربری نوع مرسیدز منفجر شد که بر اساس معلومات اولیه یک نفر جان باخته و ۱۱ نفر دیگر زخمی شده اند."

زدران گفته است که قربانیان این رویداد غیرنظامیان بوده و به گفتۀ او، مسوولان امنیتی به ساحه اعزام شده و تحقیقات جریان دارد.

شفاخانۀ ایمرجنسی در کابل در پیامی در شبکۀ ایکس نگاشته است: "هشت زخمی به شمول سه زن در مرکز جراحی ما منتقل شده اند که هفت نفر آنان به عملیات جراحی نیاز دارند. یکی از زخمی شدگان در وضعیت وخیم قرار دارد."

برخی باشندگان محل و شاهدان رویداد به صدای امریکا گفتند که طالبان ساحه را مسدود کرده و به مردم اجازۀ عبور و فلمبرداری را نمی‌دهند.

تا اکنون کسی مسوولیت این حمله را نپذیرفته است، اما از بدو ظهورشاخه خراسان داعش در افغانستان، این گروه مسوولیت بیشتر حملات بر ساحات شیعه نشین را در آن کشور به عهده گرفته است.

با وصف نگرانی سازمان ملل متحد و کشورهای غربی از افزایش فعالیت گروه داعش در افغانستان و گسترش آن به کشورهای منطقه و فراتر از آن، طالبان تهدید داعش را در افغانستان کم اهمیت جلوه داده اند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان روز جمعه نهم اگست (۱۹ اسد) در شبکه اجتماعی ایکس مدعی شد که نیروهای امنیتی طالبان با پدیده داعش در افغانستان به طور جدی مبارزه کرده اند و این گروه به شدت سرکوب شده است.

سخنگوی حکومت طالبان، در واکنش به هشدار یک مقام ملل متحد در مورد تهدید حملات داعش از افغانستان گفته است که نگرانی‌های کشورهای غربی و سازمان‌ها در مورد حضور گستردۀ داعش در افغانستان و افزایش تهدید این گروه، "بی‌اساس و ناشی از تبلیغات" است.

گروه

XS
SM
MD
LG