لینک های دسترسی

Breaking News

حماس: حملات اسراییل سبب کشته شدن ۴۲ فلسطینی شد؛ اسراییل پایگاه‌های حماس را هدف قرار دادیم


شماری از فلسطینی‌ها در کمپ مهاجرین الشاطی در میان خانه‌های ویرانه شده
شماری از فلسطینی‌ها در کمپ مهاجرین الشاطی در میان خانه‌های ویرانه شده

رییس دفتر رسانه حکومت حماس روز شنبه ۲۲ جون (دوم سرطان) گزارش داد که در اثر حملات هوایی اسرییل دست‌کم ۴۲ فلسطینی در شمال نوار غزه کشته شدند. اما اسراییل می‌گوید که پایگاه‌های نظامی حماس را هدف قرار داده است.

اسماعیل الثوابطه،‌ رییس رسانه حکومت حماس، به خبرگزاری رویترز گفت که یک حمله اسراییل بر خانه‌‌ای در الشاطی، یکی از هشت کمپ مهاجرین، سبب کشته شدن ۲۴ نفر شد. علاوه بر آن، به گفته الثوبطه، ۱۸ فلسطینی دیگر در حملات بر خانه‌ها در الطفه کشته شدند.

در همین حال، اردوی اسراییل با نشر اعلامیه‌ای کوتاه گفته است:‌ '' جت‌های اردوی اسراییل دو پایگاه و زیربنای نظامی حماس را در غزه بمباران کردند.'' در این اعلامیه آمده است که جزییات این حملات بعداً نشر خواهد شد.

حماس در مورد ادعای اسراییل مبنی بر اینکه پایگاه و زیربنای نظامی این گروه آماج حمله قرار گرفته است، تبصره نکرده است. اما این گروه با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حملات اسراییل جمعیت غیرنظامیان را هدف قرار داده است.

تصاویری که به دسترس خبرگزاری رویترز رسیده، نشان می‌دهد که ده‌ها فلسطینی در حال جستجوی قربانیان در میان خانه های ویران شده هستند.

گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر سال گذشته بر جنوب اسراییل حمله کرد. به گفته مقامات این کشور، تندروان حماس در آن حمله دست‌کم ۱۱۷۰ نفر را کشتند و نزدیک به ۲۵۰ نفر را گروگان گرفتند.

اسراییل نیز در واکنش به این حمله، حملات انتقام جویانه خود را بر غزه آغاز کرد که به گفتهٔ وزارت صحت غزه تا اکنون باعث کشته شدن کم و بیش ۳۷ هزار و ۴۰۰ فلسطینی، عمدتاً زنان و کودکان، شده است. به گفته وزارت صحت غزه که در کنترول گروه حماس است، تنها در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۱ نفر در حملات اسراییل در نوار غزه کشته شده‌اند.

بخشی از این گزارش از خبرگزاری‌های رویترز و فرانس پرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG