لینک های دسترسی

Breaking News

سخنگوی اردوی اسراییل: حماس را نمی‌توان نابود کرد 


دانیال هگاری، سخنگوی اردوی اسراییل
دانیال هگاری، سخنگوی اردوی اسراییل

دانیال هاگاری، سخنگوی اردوی اسراییل، امروز چهارنبه ۱۹ جون (۳۰ جوزا) گفت که گروه حماس را نمی‌توان نابود کرد، اظهاراتی که واکنش تند حکومت اسراییل را به دنبال داشت.

هاگاری به شبکۀ ۱۳ خبری اسراییل گفت: "این را بگوییم که ما حماس را نابود خواهیم کرد، خاک زدن به چشم مردم است. اگر بدیلی را فراهم نکنیم، در پایان کار، حماس وجود خواهد داشت."

سخنگوی اردوی اسراییل گفت: "حماس یک ایدیولوژی است، اما نمی‌توانیم یک ایدیولوژی را از بین ببریم".

به دنبال این، دفتر بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل در یک واکنش تند و سریع تصریح کرد که به نابودی این گروه تندرو فلسطینی متعهد باقی می‌ماند. کابینهٔ حکومت اسراییل نیز گفته است که عملیات غزه تا شکست حماس ادامه خواهد داشت.

گروه حماس بیش از هشت ماه پیش بر اسراییل حمله کرد، اما تل ابیب تا هنوز نتوانسته است این گروه را از غزه نابود کند.

دفتر نتنیاهو با نشر اعلامیه‌ای گفت که یکی از اهداف جنگ از بین بردن قابلیت‌های نظامی و حکومتی حماس است و نیروهای اسراییلی به این ماموریت متعهد اند.

مقام‌های اسراییلی می‌گویند که گروه حماس در حملهٔ تاریخ هفتم اکتوبر سال گذشته بر اسراییل، کم و بیش ۱۱۷۰ نفر را کشته و حدود ۲۵۰ نفر را گروگان گرفت که هنوز هم شماری از این گروگانان در بند حماس به سر می‌برند.

در پی حملات حماس، اسراییل به هدف از بین بردن این گروه حملات انتقامجویان را از هوا و زمین بر غزه آغاز کرد که به گفتۀ مقام‌های فلسطینی تا اکنون منجر به کشته شدن بیش از ۳۷۴۰۰ فلسطینی، عمدتاً زنان و کودکان، شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG