لینک های دسترسی

Breaking News

اردوی اسراییل: دیروز۲۴ سرباز ما در غزه کشته شد


یک سرباز اسراییل در یکی از ویرانه های غزه
یک سرباز اسراییل در یکی از ویرانه های غزه

اردوی اسراییل روز سه شنبه ۲۳ جنوری (سوم دلو) گفت که روز گذشته ۲۴ تن از نظامیان این کشور در غزه کشته شدند. از آغاز حملات اسراییل بر غزه، این مرگبارترین روز برای اردوی اسراییل بوده است.

دانیل هگاری، سخنگوی اردوی اسراییل، گفت که از میان این ۲۴ نفر، ۲۱ تن از آنان نیروهای احتیاط بودند و آنان زمانی کشته شدند که راکت‌ها بر یک تانک و ساختمانی اصابت کرد که این نیروها تلاش داشتند آنرا منهدم کنند.

بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسراییل گفت که تحقیقات در مورد این رویداد آغاز شده است. از زمان آغاز عملیات زمینی اسراییل بر غزه بیش از ۲۰۰ سرباز اسراییلی کشته شده اند.

نتنیاهو افزود: "ما باید بیاموزیم و برای حفاظت از زندگی مبارزین خویش هر آنچه می‌توانیم انجام دهیم."

اردوی اسراییل امروز گفت که نیروهایش خان یونس را محاصره و عملیات های خود را در داخل این شهر مزدحم راه اندازی کرده و در مدت ۲۴ ساعت گذشته ده‌ها تندرو را کشته اند.

سازمان داکتران بدون مرز و شاهدان عینی از انفجارات قدرتمندی که شهر خان یونس را به لرزه درآورده بود، خبر داده اند.

داکتران بدون مرز افزود که در پی این انفجارات کارمندان این سازمان در داخل یک شفاخانه، بیماران و افراد بیجا شده، همه سراسیمه شدند.

جمعیت هلال احمر فلسطینی گفته است که حملات نیروهای اسراییلی در خان یونس سبب زخمی شدن و بیجا شدگان باشندگان محلی شده است.

این در حالی است که ادارات ملل متحد از تهدید شیوع امراض و قحطی در غزه هشدار داده اند، جاییکه حدود ۱.۷ میلیون باشندۀ آن به دلیل جنگ بیجا شده اند.

جنگ در غزه پس از آن آغاز شد که تندروان حماس به تاریخ هفتم اکتوبر بر اسراییل حمله کردند و به گفتۀ مقامات اسراییلی ۱۱۴۰نفر را که بیشتر شان غیرنظامیان بودند کشتند.

مقامات صحی در غزه گفته اند که در پی حملات انتقامجویانۀ اسراییل تا اکنون ۲۵۴۹۰ نفر کشته شده اند که حدود ۷۰ در صد آنان زنان و کودکان بوده اند.

گروه

XS
SM
MD
LG