لینک های دسترسی

Breaking News

از آغاز جنگ در غزه، حملات اسراییل بر لبنان بیش از ۲۰۰ کشته برجا گذاشته است


یک سرباز اسرییلی در نزدیکی یک توپخانه واقع در مرز بین اسراییل و لبنان
یک سرباز اسرییلی در نزدیکی یک توپخانه واقع در مرز بین اسراییل و لبنان

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانس پرس، از زمان آغاز جنگ در نوار غزه تا روز دوشنبه ۲۲ جنوری (دوم دلو) بیش از ۲۰۰ نفر در جریان تبادل آتش میان اسراییل و حزب‌الله در جنوب لبنان نیز کشته شده‌اند.

پس از آغاز جنگ در غزه،‌ مرزهای لبنان و اسراییل تقریباً روزمره شاهد تبادل آتش بین اردوی اسراییل و جنگجویان حزب‌الله لبنان بوده است، گروهی که از حمایت ایران برخوردار است و متحد حماس نیز می‌باشد.

حزب‌الله لبنان روز دوشنبه اعلام کرد که سه تن از جنگجویانش در حملات اسراییل کشته شده اند.

بر اساس گزارش فرانس پرس،‌ با کشته شدن سه جنگجوی حزب‌الله، شماری مجموعی افرادیکه در سه و نیم ماه گذشته در لبنان کشته شده اند،‌ به ۲۰۲ نفر می‌رسد. از آن جمله، ۱۴۷ نفر آنان مربوط به حزب‌الله و سایر آنان مربوط به گروه‌های مختلف فلسطینی بودند.

بر اساس این گزارش، حملات اسراییل همچنین سبب کشته شدن ۲۶ غیرنظامی به شمول سه ژورنالیست و دو کارمند امدادرسان در لبنان شده است. یک سرباز لبنانی نیز در این حملات کشته شده است. اما با وجود تبادل آتش میان اسراییل و حزب‌الله، اردوی لبنان و اسراییل تا حالا درگیر نشده اند.

حماس و شبه‌ نظامیان مربوط به جهاد اسلامی فلسطین نیز گفته اند که ۱۰ نفر آنان در جنوب لبنان کشته شده اند.

اسراییل روز دوشنبه حملات هوایی و توپخانه‌ای را بر قریه‌ها مرزی لبنان انجام داد که یک مکتب در منطقهٔ طیبه واقع در نزدیکی مرز اسراییل خسارت دیده است. حزب‌الله نیز گفته است که نیرو‌ها و مواضع اسراییل را هدف حملات قرار داده است.

آماری که خبرگزاری فرانس پرس گزارش داده است، شامل کشته شدن صالح العاروری، معاون حماس، و شش شبه نظامی دیگر نمی‌شود. این افراد در حمله‌ای که در نزدیکی جنوب بیروت، پایتخت لبنان، صورت گرفت، کشته شدند. این حمله به صورت گسترده به اسراییل نسبت داده شده است.

حزب‌الله در حملاتی که بر سوریه صورت گرفته است، نیز ۱۶ جنگجوی خود را از دست داده است.

بر اساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت یا (IOM) از آغاز جنگ تا حالا، بیش از ۸۳ هزار لبنانی مجبور به ترک‌ خانه‌‌های شان شده اند.

اردوی اسراییل نیز گزارش داده است که در مجموع ۱۵ اسراییلی در جنوب آن کشور کشته شده اند که شامل نه سرباز و شش غیرنظامی می‌شود.

گروه

XS
SM
MD
LG