لینک های دسترسی

Breaking News

اسراییل به غیرنظامیان فلسطینی: شهر خان یونس را ترک کنید


شماری از فلسطینی‌ها که در اثر حملات هوایی اسراییل در نوار غزه به یکی از کمپ‌های موقتی خان یونس پناه برده‌اند، برای دسترسی به آب صف کشیده‌اند
شماری از فلسطینی‌ها که در اثر حملات هوایی اسراییل در نوار غزه به یکی از کمپ‌های موقتی خان یونس پناه برده‌اند، برای دسترسی به آب صف کشیده‌اند

اسراییل روز دوشنبه اول جولای (۱۱ سرطان) به غیرنظامیان فلسطینی‌ دستور داد تا بخش‌هایی از شهر خان یونس و ساحات نزدیک به آن را تخلیه کنند.

این دستور تخلیه دلالت به این می‌کند که اسراییل ممکن حملات تهاجمی را در ساحات جنوب غزه انجام بدهد. اسراییل در اوایل سال روان میلادی نیز حملاتی را در خان یونس انجام داد که در نتیجه آن هزاران نفر آواره شدند و بخش اعظم این شهر ویران شد.

استیفن دوجاریک، سخنگوی انتونیو گوتیرش، سرمنشی ملل متحد، در واکنش به این دستور گفت: "این [دستور اسراییل برای تخلیه خان یونس] فقط یکبار دیگر نشان می‌دهد که هیچ جای در غزه امن نیست. تلاش‌های بیشتری باید برای محافظت از غیرنظامیان انجام شود."

دستور اخیر اسراییل موجب ایجاد ترس و رعب در میان باشندگان خان یونس شده ست.

احمد نجار، یکی از باشندگان خان یونس، به خبرگزاری فرانس پرس گفت:‌ ''پس از دستور تخلیه، مردم دچار ترس و اضطراب شدید شده‌ اند."

این درحالی است که بر اساس گزارش‌‌ها، اسراییل روز دوشنبه رییس شفاخانه اصلی غزه-الشفا- را همراه با ده ها فلسطینی که برای تداوی به غزه برگشت داده شده بودند، آزاد کرد.

محمد ابوسلمیه، رییس شفاخانه الشفا از ماه نومبر سال گذشته به اینسو در بازداشت اسراییل بود. او زمانی بازداشت شد که نیروها‌ی اسراییلی بالای شفاخانه الشفا به دلیلی حمله کردند که به گفته‌ مقامات آن، تندروان حماس از این شفاخانه منحیث مرکز فرماندهی خود استفاده می‌کردند.

مقامات این شفاخانه همواره این اتهامات رد کرده‌ اند و اسراییل را متهم کرده‌ اند که با این حمله نه تنها زندگی بیماران را در معرض خطر انداخته، بلکه بی جا شدگان غزه را که در این شفاخانه پناه آورده‌‌‌ اند، با خطر مواجه کرده است.
است.

گروه

XS
SM
MD
LG