لینک های دسترسی

Breaking News

بلینکن از اسراییل خواهان حفاظت از غیر نظامیان در غزه شد


انتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، در کنفرانس مطبوعاتی در انگولا
انتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، در کنفرانس مطبوعاتی در انگولا

انتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه ۲۵ دسمبر (پنجم دلو)، بار دیگر از اسراییل تقاضا کرد تا در حملات به غزه از غیر نظامیان حفاظت کند. این تقاضای ایالات متحده متعاقب یک حمله مهلک بر یک پناهگاه ملل متحد در غزه، صورت گرفت.

بلینکن، حین بازدیدش از انگولا، به خبرنگاران گفت که پناهگاه ملل متحد "ضروری است و باید از آن مراقبت صورت گیرد".

ملل متحد می‌گوید که دو گلوله شلیک شده توسط تانک‌های اسراییلی به روز چهارشنبه بر یک پناهگاه ملل متحد در شهر خان یونس اصابت کرد که در این واقعه، حداقل ۱۲ تن کشته شدند.

بلینکن، بدون تذکر اینکه با اسراییل در چه سطحی روی این موضوع صحبت صورت گرفته است گفت که آنها مجددا این موضوع را به اسراییل تاکید کردند و اضافه کرد که "درک من اینست که آنها این واقعه را طوریکه لازم و مناسب است، بررسی می‌کنند".

اردوی اسراییل گفته است که یک "بررسی کامل" را روی چگونگی وقوع این واقعه انجام می‌دهد و روی این نکته تاکید کرد که این حمله ممکن "در نتیجه شلیک حماس" بوقوع پیوسته باشد.

برخلاف انتقاد مکرر اسراییل از اداره پناهجویان فلسطینی سازمان ملل متحد، بیلنکن به این اداره و تلاش هایش به "کمک به مردمی که نیاز مبرم به کمک دارند" اعتبار داد و افزود که کاری که ملل متحد در غزه انجام می‌دهد "واقعا نجات دهنده است و هیچ کس دیگری قادر به انجام ان نیست و هیچ کس دیگری آنرا انجام نمی‌دهد".

طبق آماری که خبرگزاری فرانس پرس بر مبنای معلومات از سوی مقامات اسراییلی ارایه کرد، درحمله حماس در ماه اکتوبر بر اسراییل، حداقل ۱۱۴۰ که اکثرآنان غیر نظامی بودند، کشته شدند و مقامات وزارت صحت غزه که تحت اداره حماس است، تعداد تلفات فلسطینیان در این جنگ را بیش از ۲۵ هزار تن، تخمین کرده است که حدود ۷۰ درصد این تلفات را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

گروه

XS
SM
MD
LG