لینک های دسترسی

Breaking News

اسراییل نوار غزه را هدف حملات میزایلی قرار داد


نظامیان اسراییلی روز چهارشنبه پنجم جولای (۱۴ سرطان) گفتند که در واکنش به پرتاب راکت‌ها از فلطسین بر اسراییل،‌ نوار غزه را هدف حملات میزایلی قرار دادند.

نظامیان اسراییل با نشر اعلامیه‌ای گفته اند: "در واکنش به راکت‌هایی که امشب [چهارشنبه] پرتاب شد، اسراییل در حال حاضر بر نوار غزه حمله می‌کند."

در همین حال، یک منبع امنیتی فلسطین گفته است که حملات میزایلی اسراییل یک پایگاه نظامی گروه حماس را در شمال غزه هدف قرار داده، اما تلفاتی در پی نداشته است.

پیش از این، نظامیان اسراییلی نیمه شب سه شنبه گفتند که یک سرباز آنان در جریان درگیری کشته شده است.

حملات میزایلی بر غزه در سومین روز عملیات بزرگ نظامی توسط اسراییل در منطقهٔ اشغالی کرانهٔ غربی صورت گرفت. مقام‌های اسراییلی گفته اند که آنان روز دوشنبه، سوم جولای، عملیات ضد تروریزم را در کمپ جنین، واقع در کرانهٔ غربی انجام دادند.

در حملات اسراییل دست‌کم ۱۲ نفر فلسطینی کشته و ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند. گروه‌های جهاد اسلامی و حماس گفته اند که پنج عضو این دو گروه - چهار عضو جهاد اسلامی و یک عضو حماس- در این حملات کشته شده اند.

حملات متقابل میان اسراییل و فلسطینی‌ها پس از آن شدت گرفت که ملل متحد روز سه‌شنبه چهار جولای (۱۲ سرطان) خشونت‌های اخیر در اسراییل و منطقهٔ اشغالی کرانهٔ غربی را محکوم کرد و تاکید کرد که کشتن و زخمی شدن افراد باید متوقف شود.

ولکر ترک، رییس دیدبان حقوق بشر ملل متحد، با نشر اعلامیه‌ای گفت: "عملیات اخیر در کرانهٔ غربی اشغالی و حمله توسط موتر در تل ابیب" قابل نگرانی جدی است و خشونت‌‌های اخیر پیامی را می‌رساند که "خشونت فقط موجب خشونت بیشتر می‌شود."

XS
SM
MD
LG