لینک های دسترسی

Breaking News

در حملات هوایی اسراییل ۲۰ نفر به شمول نه کودک زیر ۱۶ سال کشته شدند


محمود باسال ،‌ سخنگوی ادارهٔ دفاع مدنی غزه، گفت که از میان ۱۴ نفر که در حملهٔ نخست کشته شدند، نه نفر آنان کودکان زیر ۱۶ سال بودند.
محمود باسال ،‌ سخنگوی ادارهٔ دفاع مدنی غزه، گفت که از میان ۱۴ نفر که در حملهٔ نخست کشته شدند، نه نفر آنان کودکان زیر ۱۶ سال بودند.

ادارهٔ دفاع مدنی غزه روز جمعه ۲۵ اکتوبر (چهارم عقرب) گفت که حملات اسراییل که هنگام طلوع آفتاب دو خانه‌ را در ساحهٔ خان یونس هدف قرار داد، ۲۰ نفر به شمول کودکان کشته شدند.

محمود باسال ،‌ سخنگوی ادارهٔ دفاع مدنی غزه، گفت که در یکی از این حملات که بر منزل رهایشی خانوادهٔ الفرا صورت گرفت، ۱۴ نفر کشته شدند. علاوه بر آن، در یک حملهٔ جداگانه شش نفر دیگر کشته شدند.

باسال گفت که از میان ۱۴ نفر که در حملهٔ نخست کشته شدند، نه نفر آنان کودکان زیر ۱۶ سال بودند.

ام الامیر الفرا، یک عضو این خانواده که از حمله جان به سلامت برده، به خبرگزاری فرانس پرس گفت: "راکت در کنار ما اصابت و ما زیر آوار مدفون شدیم. فرزندان و خواهرم کشته شدند."

احسان الفرا که در کنار ام الامیر ایستاده بود،‌ گفت که در این خانه تنها "زنان و کودکان " حضور داشتند و هیچ تندروی در آن خانه موجود نبود.

او افزود: "پسرم، عیسی، کشته شد، او پنج ساله بود... همه فرزندانم زخمی شده‌اند."

تصاویری که توسط خبرنگاران خبرگزاری فرانس پرس منتشر شده،‌ نزدیکان این خانواده را در شفاخانه اروپایی واقع در ساحه خان یونس نشان می‌دهد که به خاطر کشته شدن کودکان، سوگواری می‌کنند. اجساد بسیاری از قربانیان در کفن‌های سفید پیچیده شده بودند.

اما نظامیان اسراییلی با نشر اعلامیه‌ای گفته‌اند که "شماری از تروریست‌ها در حملات هوایی و زمینی آنان در جنوب غزه کشته شده‌اند."

نیروهای اسراییلی به عملیات خود در سراسر غزه ادامه می‌دهند و حملات هوایی و زمینی در شمال این ساحه شدت یافته است،‌ جایی که گزارش‌ها حاکی از تجدید قوای نیروهای حماس است.
در حملات تندروان حماس بر جنوب اسراییل در هفتم اکتوبر سال گذشته نزدیک به ۱۲۰۶ نفر کشته شدند و این گروه ۲۵۰ نفر دیگر را گروگان گرفت.

اسراییل نیز در یک اقدام تلافی‌جویانه، حملات گسترده زمینی و هوایی بر ضد حماس در نوار غزه را آغاز کرد. به گفته وزارت صحت غزه، در حملات اسراییل ۴۲ هزار ۸۴۷ هزار نفر کشته شده‌اند که اکثر آنان زنان و کودکان می‌باشند. ملل متحد این آمار وزارت صحت غزه را با اعتبار خوانده است.

در جریان عملیات نظامی اسراییل بر نوار غزه که از آن بیش از یک سال سپری می‌شود،‌ بخش‌های وسیعی از غزه در نتیجه حملات هوایی و زمینی اسراییل ویران شده است و تقریباً تمام ۲.۴ میلیون فلسطینی‌ها کم از کم یک‌بار در سال گذشته مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.

گروه

XS
SM
MD
LG