لینک های دسترسی

Breaking News

تداوم حملات هوایی اسراییل بر غزه؛ اتحادیهٔ اروپا خواستار آتش‌بس شد 


اردوی اسراییل امروز ۲۳ اکتوبر (اول عقرب) در حالی حملات هوایی را بر غزه ادامه داد که وزیران خارجهٔ اتحادیهٔ اروپا برای بررسی فراخوان آتش‌بس بشری ملاقات می‌کنند.

اردوی اسراییل گفت که در جریان ۲۴ ساعت ۳۲۰ هدف را در غزه آماج حملات هوایی قرار داده است؛ حملاتی که حماس می‌گوید جان ۷۰ نفر را گرفت.

اردوی اسراییل گفت که طیاره‌های اسراییلی چندن موضع حزب الله را در لبنان نیز هدف قرار داد. به گفتهٔ اردوی اسراییل قرار بود از این مواضع بر خاک اسراییل راکت پرتاب شود.

این در حالی است که جوسیپ بوریل، رییس پالیسی خارجی اتحادیهٔ اروپا به خبرنگاران گفت که به برای رسیدن کمک‌های بشری به باشندگان غزه، به آتش‌بس بشری نیاز است.

او گفت که حماس نیز باید پرتاب راکت‌ها بر اسراییل را توقف داده و اسیران را آزاد کند. مقامات اسراییلی گفته اند که تندروان حماس در جریان حمله بر خاک اسراییل ۱۹۹ اسراییلی و اتباع خارجی را اختطاف کرده اند.

بوریل افزود که دیروز به ۲۰ موتر باربری حامل کمک‌ها وارد غزه شد درحالی که در حالت عادی همه روزه ۱۰۰ موتر وارد غزه می‌شد "پس واضح است که ۲۰ موتر کافی نیست".

در پاسخ به حملهٔ هفتم اکتوبر تندروان حماس بر اسراییل که ۱۴۰۰ کشته برجا گذاشت، اسراییل از دو هفته به اینسو حملات‌هوایی بر غزه را ادامه داده و گفته است که به زودی عملیات زمینی را نیز آغاز می‌کند.

پیش از این وزارت صحت غزه گفته بود که در جریان حملات اسراییل ۴۶۵۱ نفر، به شمول ۱۸۷۳ کودک کشته شده اند.

ملل متحد می‌گوید که حدود ۱.۴ میلیون نفر در حالی در غزه مجبور به ترک منازل شان شده اند که این منطقه با کمبود آب، مواد غذایی، نفت و دوا مواجه است.

گروه

XS
SM
MD
LG