لینک های دسترسی

Breaking News

آستن: به حملات بر نیروهای امریکایی بدون درنگ پاسخ خواهیم داد 


لوید آستین، وزیر دفاع امریکا
لوید آستین، وزیر دفاع امریکا

لوید آستن، وزیر دفاع امریکا، از هرگونه تشدید درگیری‌ها در شرق میانه در حاشیۀ تنش میان اسراییل و حماس در حالی هشدار داد که پنتاگون آمادگی‌های نظامی در منطقه را تسریع کرده است.

آستن امروز یکشنبه ۲۲ اکتوبر (۳۰ میزان) گفت که ایالات متحده ابعاد چشمگیری از حملات بر نیروهای امریکایی را در منطقه مشاهده کرده است.

او به شبکۀ خبری ای‌بی‌سی نیوز گفت: "هر گروه یا کشوری که می‌خواهد دامنۀ این تنش را گسترده سازد و از این وضعیت بسیار ناگوار سوی استفاده کند، مشورۀ ما این است که چنین نکنند. ما حق دفاع از خود را داریم و برای اتخاذ اقدام مناسب درنگ نخواهیم کرد."

چند ساعت پیش از این، پنتاگون گفته بود که آمادگی‌ها برای پاسخ دادن به ایران و نیروهای نیابتی آن در منطقه را افزایش داده است.

وزیر دفاع امریکا دستور فعال سازی سیستم‌های دافع هوا را صادر کرده و به نیروهای بیشتری آگاهی داده است که ممکن به منطقه اعزام شوند. اما او مشخص نکرد که چه تعداد نیروهای اضافی به منطقه اعزام خواهد شد.

هفتۀ گذشته، وزارت دفاع ایالات متحده با نشر اعلامیه‌ای گفت که در واکنش به افزایش تنش بین حماس و اسراییل، به ۲۰۰۰ نظامی امریکایی دستور آماده‌باش برای اعزام به شرق میانه داده شده است.

در آن اعلامیه گفته شده بود که لوید آستن، طیفی از قطعات را در "بلندترین سطح احضارات و آمادگی برای اعزام" قرار داده است تا در صورت وخامت بیشتر وضعیت امنیتی در شرق میانه "فوراً پاسخ" بدهند.

رسانه‌های امریکایی گزارش داده اند که این نیروهای امریکایی نقش حمایوی داشته و در زمینۀ کمک‌های طبی و خنثاسازی مواد منفجره همکاری خواهند کرد.

وزیر دفاع امریکا همچنان گفته است که بحث‌های مفصل با جو بایدن، رییس جمهور امریکا، جریان دارد.

این در حالی است که تنش‌ها در امتداد مرز شمالی اسراییل با لبنان در حال افزایش است. پیش از این نیروهای اسراییلی با تندروان گروه حزب الله تبادل آتش داشت و هراس آن می‌رود که جبهۀ جدید در این تنش گشوده شود.

گروه

XS
SM
MD
LG